۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
با وجود اختصاص ارز دولتی باز هم گرانی ادامه دارد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

با وجود اختصاص ارز دولتی باز هم گرانی ادامه دارد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در حال حاضر برخی با عرضه کم کالا به بازار زمینه افزایش قیمت‌ها را فراهم می‌کنند، دولت باید با این افراد که موجب نابسامانی بازار می شوند، برخورد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی با انتقاد از افزایش قیمت کالاهای اساسی، گفت: در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۰، با وجود اینکه نمایندگان با تخصیص ارز دولتی به دلیل تجربه سال‌های گذشته مبنی بر سوءاستفاده افراد خاص از این ارز، مخالف بودند، به دلیل اصرار دولت با پیش بینی ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالای اساسی موافقت کردند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته افزایش قیمت کالاهای اساسی بیش از تورم بود، افزود: با وجود اینکه رئیس جمهور در ابتدای سال مطرح کرد که در سال ۱۴۰۰ افزایش قیمتی نخواهیم داشت، و ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالای اساسی تخصیص داده شد شاهد گرانی روزانه مایحتاج مردم هستیم. دولت باید با مدیریت و برنامه‌ریزی درست از گرانی بیش از پیش مایحتاج مردم جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان در ابتدای سال موجب گلایه‌مندی مردم شد، اضافه کرد: گرانی روغن، شکر و... قابل توجیه و پذیرش نیست و دولت باید با به کارگیری تاکتیک‌های مناسب تولید، عرضه و توزیع، کالاها را ساماندهی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر برخی با عرضه کم کالا به بازار زمینه موافقت با افزایش قیمت‌ها را فراهم می‌کنند، دولت باید با این افراد که موجب نابسامانی بازار و از بین رفتن تعادل عرضه و تعادل می‌شوند، برخورد کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند با ظرفیت‌های موجود از آسیب به تولیدکنندگان جلوگیری کند، تصریح کرد: در صورت تداوم گرانی کالاهای اساسی کمیسیون صنایع و معادن به موضوع ورود کرده و با متخلفان برخورد می‌کند.

کد خبر: ۹۲٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha