۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
ضرورت لغو هرچه سریع‌تر تحریم‌های آمریکا علیه ایران
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد

ضرورت لغو هرچه سریع‌تر تحریم‌های آمریکا علیه ایران

چین خواستار لغو هر چه سریع‌تر تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد و این تحریم‌ها را عامل بحران به وجود آمده دانست.

به گزارش بازار، چین اعلام کرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و اعمال فشارهای حداکثری بر این کشور، عامل اصلی بحران کنونی در خصوص توافق هسته‌ای است. چین از آمریکا خواست همه تحریم‌های اعمال شده بر ایران را لغو کند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد گفتگوهای فعلی در وین برای احیای توافق هسته‌ای، پیشرفت‌های مهمی به دست آورده است، زیرا همه طرف‌های شرکت کننده تمایل سیاسی خود را برای دستیابی به توافق نشان داده اند، اما هنوز برخی اختلافات وجود دارد که باید آن‌ها را از طریق مذاکرات حل کرد.

وی تاکید کرد عامل اصلی بحران به وجود آمده درباره توافق هسته ای، خروج یکجانبه آمریکا از برنامه جامعه اقدام مشترک و اعمال تحریم‌های حداکثری علیه ایران است. وی تاکید کرد ”آمریکا باید همه تحریم‌های یکجانبه اعمال شده بر ایران را لغو کند تا ایران اجرای کامل توافق هسته‌ای را از سر بگیرد. “

سخنگوی وزارت خارجه چین از همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات وین خواست اختلافات خود را کنار بگذارند و بدون هرگونه تاخیر تصمیمی سیاسی درباره توافق هسته‌ای و حل مسائل باقیمانده به شیوه‌های عملگرایانه و انعطاف پذیر اتخاذ کنند.

وی از تصمیم پکن برای ادامه تلاش‌ها جهت دستیابی به توافق بین همه طرف‌ها در اسرع وقت و نیز حفظ نظام بین المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و حمایت از صلح و ثبات خاورمیانه خبر داد و بر عزم کشورش برای حمایت از حقوق و منافع قانونی خود با تمام توان تاکید کرد.

کد خبر: ۹۲٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha