۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
یک سوم از باغات میوه کشور نیازمند اصلاح و ترمیم است
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

یک سوم از باغات میوه کشور نیازمند اصلاح و ترمیم است

قزوین- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون هکتار از باغات میوه کشور نیازمند اصلاح و ترمیم هستند که این میزان معادل یک سوم از باغات میوه کل کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی برومندی سه شنبه شب در حاشیه سفر یکروزه خود به قزوین در بازدید از طرح های گلخانه مدرن شهرستان آبیک که با حضور مسئولین ملی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: باغات فرسوده و سنتی امروز یکی از چالش های پیش روی ما در حوزه کشاورزی و باغداری در کشور است، چرا که در کنار مصرف بالای آب، بهره روری را نیز به شدت کاهش داده است.

وی بیان کرد: جوان سازی باغات فرسوده همواره به عنوان یکی از برنامه های اساسی از سوی این وزارت خانه مد نظر بوده است و با توجه به منابع اختصاص یافته سالانه بخشی از این باغات جوان‌سازی و احیاء می شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر نزدیک به سه میلیون هکتار باغ میوه در کشور وجود دارد که از این میزان باغ یک سوم آن نیازمند اصلاح، ترمیم، بهسازی و جوان سازی است.

برومندی افزود: سالانه نزدیک به ۲۴ میلیون تن انواع میوه از این میزان باغات در کشور تولید می شود که در کنار تامین نیاز داخل کشور می تواند ارزآوری قابل توجهی نیز به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اصلاح کشت، توجه به اقلیم و جوانسازی  باغات از جمله برنامه هایی است که وزارتخانه در زمینه جوانسازی باغات در دست اجرا دارد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بخشی از باغات زیتون و انگور در مناطق معتدل و سردسیری و نخلیات جنوب کشور نیازمند جوانسازی است که به زودی با برنامه ریزی هایی برای جوانسازی این باغات در کشور اجرا می شود.

کد خبر: ۹۲٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha