۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
اما و اگر های وعده آب و برقی دولت؛ ارسال پیام روی اعصاب مشترکان
پیام های دستگاه های خدماتی ادامه دارد

اما و اگر های وعده آب و برقی دولت؛ ارسال پیام روی اعصاب مشترکان

ساری - بنا بر وعده مسئولان تاپایان پیک کرونایی، آب، برق و گاز مشترکان قطع نمی‌شود، اما پیام‌های اخطار دستگاه‌های خدمات رسان همچنان ارسال می شود و در عین حال مسئولان محلی تاکید دارند که اخطار درزمینه پرداخت بهای قبض به منزله قطع انشعاب نیست.

با توجه به شیوع کرونا ورکود کسب‌وکارها، صدور اخطارهای قطع برق و آب در آستانه نوروز، مشترکان مازندرانی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است و در این دستگاه‌های خدمات رسان، اخطار به قطع خدمات داده‌اند.

صدای زنگ تلفن هر یک روز درمیان چند نوبت صبح و عصر به صدا درمی‌آید و آن‌سوی خط اپراتور مخابرات است که اعلام می‌کند مشترک گرامی، آخرین قبض شماره تلفن شما مبلغ .... است وبرای جلوگیری از قطع، نسبت به واریز آن اقدام کنید.

دیگر دستگاه‌های خدمات رسان، نیمه‌شب و صبح‌ها نسبت به ارسال پیامکی صورتحساب اقدام می‌کنند و عصر پیامک اخطار قطع آب و برق را صادر می‌کنند و از مشترکان تقاضا دارند نسبت به پرداخت فوری، آب و برق و گاز اقدام کنند.

یک شهروند ساروی می‌گوید: کل بدهی برق چهار واحد ساختمانی ما ۱۹۰ هزار تومان است و در این روزهایی که کسب‌وکارمان با رکود مواجه شده است و نمی‌توان خرج روزمره خود را تأمین کنیم، برق و آب اخطار قطع صادر می‌کنند.

نسرین علی پور می‌گوید: شرکت‌های گاز و آب نیز هرچند روز یک‌بار اخطار عدم پرداخت و قطع صادر می‌کنند و درحالی‌که مسئولان می‌گویند مهلت پرداخت تا اردیبهشت‌ماه تمدیدشده است.

یک شهروند چالوسی نیز با بیان اینکه از طریق کارگری خرج زندگی‌ام را تأمین می‌کنم و در روزهای گذشته به دلیل شیوع کرونا، مجبورشیم بیشتر در خانه بمانم و سرکار نروم، می‌گوید: از یکسو مسئولان می‌گویند از خانه خارج نشوید اما از سوی دیگر اخطارهای مکرر برای قطع خدمات آب و برق و گاز کلافه‌مان کرده است.

از یکسو مسئولان می‌گویند از خانه خارج نشوید اما از سوی دیگر اخطارهای مکرر برای قطع خدمات آب و برق و گاز کلافه‌مان کرده است

وی ادامه داد: در این شرایط که مردم حال‌وروز خوشی ندارند، اپراتورهای دستگاه‌های خدمات رسان طی تماس اخطار قطع می‌دهند.

یک مشترک نوشهری می‌گوید: مسئولان می‌گویند تا پایان اردیبهشت قبض آب و برق صادر نمی‌شود اما برقمان قطع شد و برای آب نیز اخطار دادند.

وی ادامه داد: چند روز پیش برق واحد مسکونی ما به دلیل بدهی قطع شد و از اداره آب هم برای ما هشدار قطعی به خاطر بدهی آمده است.

این مشترک ادامه داد: در این ایام که مجبوریم در خانه بمانیم و اوضاع درآمدی ما که مشاغل آزاد است به‌کلی قطع‌شده، ادارات خدمات رسان باید انصاف داشته باشند و به مردم فشار نیاورند.

مسئولان: اخطار صادر شده ولی خدمات قطع نشده است

درحالی شهروندان معتقدند درپی صدور اخطارها قطع خدمات نیز صورت گرفته است، اما مسئولان مرتبط اعتقاد دارند، به رغم صدور اخطارهایی تاکنون خدمات آب و برق به این دلیل قطع نشده است، آنان با تأکید براینکه دستور عدم قطع خدمات را صادر کرده‌ایم اما از مشترکان درخواست کردند تا نسبت به پرداخت به‌موقع قبوض اقدام کنند تا بتوانیم به خدمات مطلوب‌تر بپردازیم.

مجید عبداللهی مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به مصرف بالای آب در روزهای پایانی سال گفت: میزان مصرف در ۱۶ روز ماه اسفند سال قبل ۸.۵ میلیون مترمکعب بود که اکنون بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مصرف آب به بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب رسیده است، شیوع کرونا و شستشوی پایان سال را دلیل افزایش مصرف آب دانست و از مشترکان خواست با پرداخت آب‌بها ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

 وی با بیان اینکه تاکید شده در این روزها از قطع آب مشترکان پیشگیری شود، تصریح کرد: اگر چه اخطارهایی هم صادر شده اما تاکنون قطع مشترکی به این دلیل قطع نشده است.

عبداللهی با بیان اینکه در این روزها وضعیت مردم را درک می کنیم، تصریح کرد: انتظار ما از مردم این است که نسبت به پرداخت به موقع آب بها اقدام کنند.

همچنین رضا غفاری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با تأکید و توصیه به مردم برای پرهیز از حضور در تجمعات و اماکن عمومی اظهار داشت: برای ترغیب مردم به استفاده از خدمات غیرحضوری و پرداخت قبوض، سامانه‌های پرداخت الکترونیکی قبوض در استان تقویت شد.

برای ترغیب مردم به استفاده از خدمات غیرحضوری و پرداخت قبوض، سامانه‌های پرداخت الکترونیکی قبوض در استان تقویت شد

وی با اظهار اینکه حفظ سلامت مردمی اولویت و اصل مهم به شمار می‌رود، یادآور شد: این شرکت در راستای همکاری برای ایجاد حفظ شرایط پایدار نسبت به تقویت و توسعه سامانه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کرده تا مردم مجبور نباشند برای پرداخت قبوض به خارج از منزل مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اخطارهای صورت گرفته درزمینه پرداخت بهای قبض به منزله قطع نیست، ادامه داد: همچنین طبق بخشنامه وزارت نیرو، مشترکانی که بدهی آنان مربوط به دوره جاری است، تا پایان اردیبهشت سال ۹۹ برای پرداخت بدهی فرصت دارند.

غفاری با تاکید براینکه از قطع برق مشترکان در روزهای گذشته به دلیل بدهی خودداری شده است،تصریح کرد: این بخشنامه وزارت نیرو شامل مشترکانی که بدهی گذشته دارند و نیز شامل صنایع و کارخانه‌ها نخواهد شد.

پرهیز از قطع خدمات مشترکان

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوه کرونا ویروس در استان اظهار داشت: با توجه به رکود بسیاری از کسب و کارها از دستگاه های خدمات رسان خواسته شده از قطع خدمات مشترکان پرهیز کنند.

وی با تاکید براینکه نباید برق و آب و گاز مشترکان در روزهایی کرونایی قطع شود، به مردم نیز توصیه کرد برای پرداخت بهای خدمات از شیوه های غیرحضوری و الکترونیکی بهره گیرند.

بیش از سه میلیون مشترک آب، برق و گاز در مازندران وجود دارد و با توجه مهیا نبود زیرساخت‌های الکترونیکی در برخی مناطق ازجمله روستاها و تأکید برعدم حضور در فضای خارج از منزل، بسیاری از مشترکان مازندرانی از مسئولان درخواست دارند تا تمهیداتی برای مهلت پرداخت قبوض اندیشیده شود تا پیک کرونایی از استان رخت بندند.

کد خبر: ۹٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha