۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در زنجان
مدیرعامل توزیع برق زنجان خبرداد؛

افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در زنجان

زنجان- علیزاده، مدیرعامل توزیع برق زنجان از شناسایی دو هزار و ۲۰۰ دستگاه ماینر در استان زنجان خبر داد و گفت: شاهد افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در استان هستیم.

علیرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار از شناسایی دو هزار و ۲۰۰ دستگاه ماینر در استان زنجان خبر داد و گفت: در شهرستانهای زنجان و ابهر بیشترین دستگاه ماینر کشف شده  و در صورت کشف فعالیت غیر قانونی استخراج رمز ارزها، جریان برق مشترک مربوطه قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی نیز هزینه برق مصرفی با تعرفه رمز ارز و خسارت وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می شود.

وی با بیان اینکه استخراج غیر مجاز رمز ارز پایمال کردن حقوق عموم مردم است،اظهار کرد: با آن دسته از افراد که به صورت غیر قانونی اقدام به استخراج رمز ارزها کنند به شدت برخورد خواهد شد.

مدیرعامل توزیع برق زنجان گفت: ز مردم استان زنجان درخواست می شود در صورت شناسایی فعالیت استخراج کنندگان رمز ارزهای غیرمجاز آن را به شماره ۱۵۲۱  اطلاع دهند. 

علیزاده با بیان اینکه تأمین برق مراکز استخراج رمزارزها با تعرفه برق صادراتی (بدون یارانه) انجام می شود،ابراز داشت: تاکنون بیش از ۳۳۰ مگاوات انشعاب برق از سوی وزارت نیرو برای استخراج  رمز ارز به صورت قانونی به مراکز مجوزدار فروخته شده است که از این میزان حدود ۲۰۰ مگاوات مشغول به فعالیت هستند و از شبکه سراسری برای تامین برق استفاده می کنند.

وی به مصرف برق در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از آغاز سالجاری تاکنون مصرف برق در استان بیش از ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان بر لزوم رعایت مدیریت مصرف برق در استان زنجان تاکید کرد. 

کد خبر: ۹۱٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha