۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
رکود بازار خودرو در سال ۱۴۰۰
کارشناس بازار خودرو عنوان کرد

رکود بازار خودرو در سال ۱۴۰۰

مجموعه ابهامات درباره اقتصاد سال ۱۴۰۰ بسیاری از خریداران خودرو را مردد کرده است. کارشناسان بازار خودرو اما با وجود تحلیل‌های متفاوت از چشم‌انداز این بازار در سال ۱۴۰۰، نتایج کم و بیش مشابهی گرفته‌اند.

به گزارش بازار، فربد زاوه کارشناس خودرو با بیان اینکه مهمترین دلیل جهش قیمت خودرو کاهش قابل ملاحظه تولید خودرو است به گونه‌ای که میزان تولید خودرو در حال حاضر به حدود نصف دوران پیش از تحریم رسیده است. بنابراین اگر سال آتی شرایطی مهیا شود که تولید خودرو افزایش قابل توجه داشته باشد، قیمت‌ها کاهشی می‌شود.

وی افزود : با توجه به کاهش تولید در این چند ماه انتظار در تحویل خودرو های ثبت نامی پیش بینی می شود رکود بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ را داشته باشیم

وی در پایان افزود: صنعت خودرو در ایران متاسفانه وضعیت آشفته‌ای دارند از آن سمت قیمت‌گذاری دستوری و سیاست‌های حاکم بر این صنعت موجب شده که هزینه این ناکارآمدی از جیب مصرف‌کننده تامین شود بنابراین از آنجا که تصور می‌کنم حل این مشکلات ساده نیست و ظرف یک سال انجام نمی‌شود بدهی خودروسازان به بانک ها معادل ۱۷۰ هزار میلیارد و انباشت خودرو ها در انبار ها و موج عمومی تورم علاوه بر افزایش قیمت خودرو شاهد رکود بازار خودرو نیز خواهیم بود.

کد خبر: ۹۱٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha