۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه تجهیز خودرو سفری| کاهش تقاضا برای تجهیز خودرو کمپر با گرانی و کرونا
تجهیزکننده خودروهای کمپر در گفتگو با بازار مطرح کرد

۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه تجهیز خودرو سفری| کاهش تقاضا برای تجهیز خودرو کمپر با گرانی و کرونا

براتی، تجهیز کننده خودروهای کمپر گفت: افزایش قیمت خودرو منجر به این شده که مردم نتوانند به راحتی یک خودرو کمپر برای خود تامین کنند.  

بازار؛ گروه خودرو: هرچند با به میان آمدن نام خودرو سفری یا کمپر اغلب تصویر ون فولکس واگن با آن دو چراغ گرد و ظاهر ساده در ذهن هر کسی نقش می بندد اما این روزها گردشگری مبتنی بر خودرو با پیشرفت قابل توجهی در داخل کشور مواجه شده است. در همین راستا تجهیزکنندگان خودروهای کمپر تا کابین‌سازان زیادی به این عرصه ورود کرده‌ و خودروهای مختلفی را برای سفرهای دست جمعی آماده می‌کنند.

خودروهایی که صندلی‌های آن جای خود را به میز و صندلی، جای خواب، آشپزخانه کوچک و بعضا حمام و دستشویی می‌دهد و امکان برخورداری از یک خانه مجهز اما قابل حمل را برای علاقه مند به گردشگری فراهم می کند. در این راستا حسن براتی، تجهیز کننده خودروهای کمپر در گفتگو با بازار در خصوص هزینه‌ها تا مشکلات کمپرسواران توضیح می‌دهد.

* کمپرسواری در ایران با چه مشکلاتی مواجه است؟ آیا تغییر کاربری وسایل نقلیه برای سفر در قوانین قابل قبول است یا هنوز نواقص بسیاری در این زمینه وجود دارد؟
بله همچنان با مشکلاتی در زمینه تغییر کاربری خودروها مواجه هستیم؛ چرا که برای تبدیل یک خودرو معمولی به سفری باید صندلی باز و جای آن جای خواب تعبیه شود. همچنین در کامیونت‌ها که قرار بوده برای  باربری استفاده شوند نیز بار آن‌ها ثابت شده است که تمام این‌ها به لحاظ قانونی با مشکل مواجه هستند.

متقاضی خودرو سفری به صورت میانگین بین ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باید برای تجهیز خودرو بپردازند که به نسبت سفارش مشتری متغیر است

* با توجه به اینکه در زمینه تجهیز خودروهای کمپر فعالیت دارید؛ بفرمایید متقاضی باید در سال جاری برای تجهیز یک خودرو چقدر بپردازد؟
متقاضی خودرو سفری به صورت میانگین بین ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باید برای تجهیز خودرو بپردازند. این رقم نیز به نسبت سفارش مشتری متغیر است. برای مثال اجاق گاز دو شعله خانگی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و اجاق گاز فابریک کمپر به دلیل وارداتی بودن حدود ۱۷ میلیون تومان هزینه دارد.

توالت‌هایی که استفاده می شود، توالت قابل جابه جایی است که از ۳ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند. همچنین نوع چوب و عایقی که در خودروها استفاده می شود نیز تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده خودرو می‌گذارد.

قیمت یک خودرو ون که سه سال پیش تجهیزکردیم ۱۵۰ میلیون تومان بود و الان همان خودرو به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین دایره متقاضیان این حوزه به شدت کاهش یافته است

* با توجه به اینکه بیش از یکسال از شیوع بیماری کرونا می گذرد و در این مدت محدودیت های زیادی برای سفرهای استانی اعمال شده؛ این محدودیت‌ها چقدر در کسب و کار شما تاثیرگذار بوده و به افزایش یا کاهش فروش منتهی شده است؟
کرونا خیلی بر روی کسب و کار ما تاثیر نگذاشته است، جدا از بحث محدودیت در جاده ها با توجه به اینکه امکانات کامل در این خودروها هست کرونا تاثیر چندانی نداشته است اما گرانی و افزایش قیمت خیلی تاثیر گذار بوده است.

قیمت یک خودرو ون که سه سال پیش تجهیزکردیم ۱۵۰ میلیون تومان بود و الان همان خودرو به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین دایره متقاضیان این حوزه به شدت کاهش یافته است. به خاطر دارم قبل از این گرانی‌ها یکی از متقاضیان یک خودرو ۲۰۶ را فروخت و با پول آن ون را خریداری کرد، الان همان خودرو ون بدون تجهیزات حدود ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

همه مردم به این حوزه علاقه مند هستند و درباره نحوه تجهیز خودرو تا هزینه‌های آن سوالات متعددی پرسیده می شود، منتهی بخاطر افزایش قیمت خودرو و مواد اولیه همه نمی توانند متناسب با سلیقه ای که دارند خودرو خریداری کنند

* به تازگی نمایشگاه تقویت، تزئین و خدمات خودرو در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد و تعدادی از تجهیزکنندگان خودروهای کمپر هم در آن حضور داشتند؛ بفرمایید برگزاری چنین رویدادهایی چقدر بر روی افزایش آگاهی مردم و و حتی مراجعه مشتری به شما تاثیر گذار است؟
خوشبختانه در این رویدادها استقبال خوبی از کمپرسازان می‌شود؛ به طور کلی در هر رویداد و نمایشگاهی که شرکت می‌کنیم توجه شمار زیادی از مردم به سمت کمپرسواری جلب می شود.

همه مردم به این حوزه علاقه مند هستند و درباره نحوه تجهیز خودرو تا هزینه‌های آن سوالات متعددی پرسیده می شود، منتهی بخاطر افزایش قیمت خودرو و مواد اولیه همه نمی توانند متناسب با سلیقه ای که دارند خودرو خریداری کنند. برخی تویوتاهای مدل قدیمی را با امکانات کمتر تجهیز می کند، افرادی هم هستند که وضعیت مالی بهتری دارند خودروهای به روز تری خریداری و تجهیز می کنند.

کد خبر: ۹۱٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha