۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
صادرات ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۲۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی طی سال جاری به کشورهای مختلف و سایر استان‌ها خبر داد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند روبه تولید و صادرات کشاورزی در استان مازندران گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به سایر استان‌ها و کشورهای مختلف صادر شده است.

وی با عنوان اینکه مازندران به عنوان قطب صادرات محصولات کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، به رتبه اول استان در تولیدات محصولات دامی اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه مازندران ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داده است، به برداشت محصولات پاییزه از جمله کلزا و گندم در استان اشاره کرد و گفت: برداشت کلزا از مزارع استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱ هزار تن محصول تولید شود.

شهیدی‌فر سطح مزارع کلزا را در سال حاری بیش از شش هزار و ۵۰۰ هکتار ذکر کرد و گفت: برداشت گندم نیز به زودی در استان آغاز می‌شود و امسال پیش بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن گندم از ۵۵ هزار هکتار مزارع برداشت و تولید شود.

کد خبر: ۹۱٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha