۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
صدور بخشنامه‌های روزانه درباره صادرات؛ ممنوع
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

صدور بخشنامه‌های روزانه درباره صادرات؛ ممنوع

مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که دستگاه یا وزارتخانه‌ای هر روز یک بخشنامه در خصوص اجازه صادرات و یا منع صادرات به فلان کشور صادر کند.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده در خصوص کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید مولد و برنامه‌های خود در این خصوص افزود: وقتی صادرکننده، یک بازاری را با هزاران بازاریابی و هزینه به دست آورده باید بتواند بازار خود را حفظ کند و این حفظ بازار، یعنی هدایت تولید به سمت بازارهای جهانی و ارزآوری و حفظ اشتغال.

وی مهمترین مسئله را در حال حاضر برای راه اندازی تولید، رفع موانع موجود بیان کرد و گفت: باید از تولید از طریق تسهیل قوانین حمایت واقعی شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برداشتن مشکلات از سر راه تولید از جمله قوانین متعدد، بخشنامه‌های متفاوت، متکثر، متناقض و متعارض را از دیگر اقدامات در خصوص هدایت نقدینگی به سمت تولید مولد برشمرد.

مهرعلیزاده با بیان این که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور که اغلب واحدهای کوچک و متوسط هستند در اثر مسائل و قوانین دست و پاگیر اداری و بخشنامه‌ها تعطیل شدند، گفت: اگر این مشکلات رفع شود به طور خودکار نقدینگی به سمت تولید هدایت خواهد شد و قدرت تخریبی خود در جهت‌های دیگر را از دست خواهد داد.

وی بر توجه به مسئله صادرات همزمان با تولید تاکید کرد و گفت: باید مشوق‌های صادراتی به ویژه در خصوص بازارهای صادراتی کشورهای همسایه، در نظر بگیریم.

کد خبر: ۹۱٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha