۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کارخانه فرش ماشینی میاندوآب به بهره برداری رسید
با حضور وزیر صمت؛

کارخانه فرش ماشینی میاندوآب به بهره برداری رسید

ارومیه- در دومین روز از سفر وزیر صمت به آذربایجان غربی واحد تولیدی فرش ماشینی در شهرستان میاندوآب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، با حضور رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت بهره برداری از فاز دوم واحد تولید فرش صنعتی میاندوآب‌ با اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیاردی بخش خصوصی پیش از ظهر جمعه آغازشد.

فرش تولیدی در این فاز، یک هزار و ۵۰۰ شانه با تراکم چهار هزار و ۵۰۰ تراکم و عرض چهار متر است، این مجموعه تولیدی روزانه با تولید ۴۸۰ مترمربع فرش با ۲۲ کشور جهان از جمله کشورهای عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، چین، هند، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، آلمان، استرالیا، سوئد، لبنان و با چند کشور دیگر مبادلات تجاری دارد.

همچنین امروز جمعه وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز از سفر به استان آذربایجان غربی از شرکت سازه کشت کاوه در شهرک صنعتی بوکان بازدید کرد، شرکت سازه کشت کاوه بوکان در زمینه تولید و فروش ماشین آلات و ادوات کشاورزی فعالیت دارد.

تولیدات این شرکت شامل دستگاه های مستقیم کشت بذر و کود، خاکورز مرکب، گاوآهن، کمباین چغندر، سنگ جمع کن، کمبینات، کولتیواتور، خاکورزهای حفاظتی و انواع دستگاه های کاشت می باشد.

سازه کشت در سال ۲۰۰۵ با شرکت اوروم سوئد به تفاهم همکاری مشترک رسید و با اخذ نمایندگی انحصاری از این شرکت در ایران، گستره فعالیت خود را بسیار متنوع کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت در گفت‌وگو با مسئولان، دست‌اندرکاران و کارکنان این واحد در جریان مهمترین ظرفیت ها، مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین برنامه از دومین روز سفر به استان آذربایجان غربی از مجموعه معدن طلای زرشوران در شهرستان تکاب بازدید به عمل آورد.

 معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب و ۱۵ کیلومتری مجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان واقع شده است.

گواهی کشف معدن طلای زرشوران پس از عملیات اکتشافی گروه‌های داخلی و خارجی به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) صادر شده است.

همچنین واحد فرآوری و استحصال طلا با ظرفیت سالانه سه تن شمش طلا در منطقه زرشوران تکاب در دست اجراست.

جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان آذربایجان غربی و شهرستانی در این بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی کردند.

کد خبر: ۹۰٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha