۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸
رشد بازار تا برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت؟| هر نامزد موضع خود را نسبت به بازار سرمایه مشخص کند
استراتژی هفته در گفتگو با کارشناس؛

رشد بازار تا برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت؟| هر نامزد موضع خود را نسبت به بازار سرمایه مشخص کند

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار تا برگزاری انتخابات متعادل پیش خواهد رفت، اظهار کرد: هر نامزد تأیید صلاحیت شده باید سیاست‌های خود برای بازار سرمایه را در نظر بگیرد.

بازار؛ گروه بورس: در هفته گذشته وضعیت بازار مناسب و متعادل نبود. شاخص کل نسبت به آخرین روز معاملاتی دو هفته گذشته ۶۱ هزار و ۲۴۰ واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن نیز ۴.۶ درصد افت کرد.

البته، در روزهای آخر هفته گذشته نمادهایی که شاخص‌ساز هستند، توانستند رشد قابل توجهی را داشته باشند، ولی باید توجه داشته باشیم که اصل مسئله در حال حاضر نمادهایی هستند که مدت‌ها در صف فروش قفل هستند و قابلیت نقدشوندگی آن‌ها از دست رفته و سرمایه‌های مردم در این نمادها قفل شده است و حتی بازگشایی تا ۷۰ درصد در این سهم‌ها هم باعث نقدشوندگی آن‌ها نشده است.

جریان انتخاباتی کشور در حال تعیین تکلیف شدن است و با مشخص شدن نظرات افراد در رابطه با بازار سرمایه، می‌توان برای بورس روند و ثبات بهتری را برای بازار در هفته‌های آتی پیش‌بینی کرد

لیستی که از کاندیداهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری منتشر شد، ابهامات موجود در بازار را تا حدی متعادل کرد چراکه موضع هرکدام از این نامزدها از قبل مشخص بوده و هر کدام از این نامزدها دغدغه‌ای برای بازار سرمایه دارند، اما نباید فراموش کرد که بازار سرمایه تا زمانی که انتخابات برگزار نشود، تکلیف روشنی ندارد و البته، معرفی گزینه وزیر اقتصاد توسط رئیس جمهور بعدی هم در این میان، زیاد بی‌تأثیر نیست.

گزارش‌های بازار جهانی حاکی از رشد قیمت نفت و همچنین، کاهش قیمت فلزات اساسی است، اما باز هم باید به این نکته اشاره کرد که این قیت‌ها با اصلاحات خود هم در بالاترین سطح تاریخی خود دارند و سهام شرکت‌های فولادی، مسی، بانک‌ها و سهم‌های ارزمحور ارزنده‌ترین سهم‌های بازار هستند که سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌تواند جذاب باشد.

محمدرضا صادقی مقدم، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات در هفته گذشته اظهار کرد: معمولا روزهای بعد از افت‌های شدید بازار که در این هفته هم شاهد افت شاخص کل تا شکسته شدن مقاومت یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی بودیم، انتظار می‌رود که بازار به مدت چند روز مثبت طی کند، اما نمی‌توان معنی بازگشت بازار به روند صعودی را استنباط کرد.

وی در ادامه گفت: از طرف دیگر، جریان انتخاباتی کشور در حال تعیین تکلیف شدن است و با مشخص شدن نظرات افراد در رابطه با بازار سرمایه، می‌توان برای بورس روند و ثبات بهتری را برای بازار در هفته‌های آتی پیش‌بینی کرد.

با توجه به اینکه اکثر مردم در بورس سهامدار هستند و بازار سرمایه به جایی رسیده است که بسیاری از سهامداران حقیقی و خرد در ضرر هستند، سیاست کاندیداها در قبال بازار سهام باید مشخص باشد

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه برنامه هر یک از نامزدهای انتخاباتی، یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه است، مطرح کرد: با توجه به اینکه اکثر مردم در بورس سهامدار هستند و بازار سرمایه به جایی رسیده است که بسیاری از سهامداران حقیقی و خرد در ضرر هستند، سیاست کاندیداها در قبال بازار سهام باید مشخص باشد.

با این حال، انتظار می‌رود با توجه به مشخص شدن نتایج انتخابات و از آن مهم‌تر، وزیر اقتصاد باید دید چه فکری به حال قیمت‌های دستوری و از آن مهم‌تر سیاست‌گذاری‌ها در بازار سرمایه می‌شود که می‌تواند خیلی مهم‌تر باشد چون در این شرایط، باید فقط اعتماد سهامداران خرد به بازار سرمایه را جلب کرد تا بتوان انتظار رشد بازار در کوتاه‌مدت و بلندمدت را را هم در نظر گرفت.

تا زمان انتخابات هم می‌توان این انتظار را داشت که با حرف‌های ضد و نقیض مسئولان کشورهای مختلف درباره برجام، دلار همچنان در کانال ۲۳ هزار تومان بماند و انتظارات کاهشی در بازار دیده نشود.

کد خبر: ۹۰٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha