۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
اشتغال ۳ هزار و ۳۰۰ نفری فارغ‌التحصیلان یزد در حوزه دانش‌بنیان
استاندار یزد اعلام کرد

اشتغال ۳ هزار و ۳۰۰ نفری فارغ‌التحصیلان یزد در حوزه دانش‌بنیان

یزد- استاندار یزد گفت: بر اساس گزارش اعلام شده در استان یزد برای سه هزار و ۳۰۰ نفر که عمدتا از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند در حوه دانش‌بنیان شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طالبی ظهر پنجشنبه در جلسه با اعضای نظام صنفی رایانه استان که در استانداری یزد برگزار شد، گفت: تلاش استان این است که حوزه فناوری بیش از گذشته برجسته شود.

وی بر فراهم سازی فرصت ها و اهتمام برای تامین نیاز شرکت های فعال در حوزه فناوری از طریق ارائه تسهیلات و حمایت از طرح های شرکت ها تاکید کرد و افزود: نگاه های سنتی بانک ها به تامین کنندگان مالی و بازار اشتغال، معامله ای برای حمایت از طرح های موجود در این حوزه می‌باشد.

استاندار یزد بیان کرد: باید در بحث اشتغال به وسعت بازار ایران فکر کرد و حتی فراتر از آن به فضیلت های بین المللی شدن فعالیتها تمرکز نمود.

طالبی با صراحت گفت: تلاش ما جهت کسب درآمدهای ارزی و فعالیت های بین المللی تداوم دارد. و تصریح کرد: بر اساس گزارش اعلام شده در استان یزد برای سه هزار و ۳۰۰ نفر که عمدتا از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند در این حوزه شغل ایجاد شده که این آمار بسیار ارزشمند است و ما باید با برنامه ریزی و یا تدوین سندی در این راستا حرکت کنیم.

وی یکی از دلایل انتخاب اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهبرد مهم توسعه ای استان را وجود جمع منسجم و علاقمند به این حوزه در دولت دانست و گفت: در این راستا لازم است مجموعه های حوزه فناوری از این ظرفیت استفاده کرده و تعامل و هماهنگی خوبی با دستگاه های دولتی برقرار کنند.

استاندار یزد اضافه کرد: در بحث اشتغال، فضا و مسیر را برای نیازهای فناوری فراهم می‌کنیم و در موارد زیادی، مشکل این شرکت ها برطرف شده است.

گفتنی است پیگیری راه اندازی موزه فناوری اطلاعات در استان، پیگیری موضوع برج فناوری، لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های مربوطه و پاسخگویی آنها به انتظارات سازمان نظام صنفی رایانه ای استان و نیز آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این حوزه با در اولویت قرار دادن فارغ التحصیلان دانشگاهی و جذب آنها به بازار کار از دیگر موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.

کد خبر: ۹۰٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha