۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
اتوبوس‌های تعمیری دارای پشتیبان در ناوگان می‌شود
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:

اتوبوس‌های تعمیری دارای پشتیبان در ناوگان می‌شود

ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه برای اتوبوس‌های تعمیری یک پشتیبان در ناوگان می‌شود، گفت: میانگین سن اتوبوس‌های پایتخت در بخش عمومی بالای ۱۰ سال و در بخش خصوصی بالای ۱۳ سال است.

به گزارش بازار، محمود ترفع با بیان اینکه شرکت‌های اتوبوسرانی در کلان‌شهرهای جهان برای پوشش کسری ناوگان حاصل از توقف اتوبوس به دلیل تعمیر یا تصادف، ناوگان پشتیبان در اختیار دارند، افزود: تعداد ناوگان پشتیبان با توجه به میزان فرسودگی کل ناوگان تعیین می‌شود و اتوبوس‌های مورد نیاز هر خط و اتوبوس پشتیبان آن خط در ناوگان اتوبوسرانی نیز بر اساس برنامه‌ای جامع، تعیین شده است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین ناوگان پشتیبان، یک اصل کلی است که همه شرکت‌های حمل و نقل درون‌شهری و مدیران و متخصصان مربوطه از آن اطلاع و به آن اشراف دارند، اضافه کرد: تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و در تمامی توقفگاه‌های اتوبوسرانی تعدادی ناوگان به عنوان ناوگان پشتیبان وجود دارد تا در صورت ضرورت در خطوطی که نیاز به کمک دارند، استفاده شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: ممکن است تعدادی از اتوبوس‌ها در طول روز خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد که بلافاصله اتوبوس‌های پشتیبان، جایگزین آن‌ها خواهد شد و اتوبوس‌های معیوب برای تعمیر، راهی تعمیرگاه می‌شود تا اختلالی در خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد نشود.

محمود ترفع با بیان اینکه همه اتوبوس‌های شرکت واحد مجهز به سامانه موقعیت یاب یا جی‌پی‌اس است و همچنین، نرم‌افزار تعمیر و نگهداری در تعمیرگاه‌ها اطلاعات تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها را نگهداری می‌کند، تصریح کرد: هر روز اتوبوس‌هایی که نیاز به تعمیر دارد به تعمیرگاه‌هایی ارجاع می‌شود که نمایندگی مجاز شرکت‌های خودروساز هستند یا به تعمیرگاه‌های اختصاصی شرکت واحد اعزام می‌شود و آمار اتوبوس‌هایی که در خطوط مشغول به کار است و تعداد اتوبوس‌هایی که در تعمیرگاه‌ها متوقف شده، برای همه ادوار مشخص است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: هرگز از قطعات این اتوبوس‌ها برای تعمیر اتوبوس‌های فرسوده یا نیازمند تعمیر استفاده نمی‌شود، زیرا به هیچ عنوان نباید به دلیل نیاز به یک قطعه تعمیری، یک دستگاه اتوبوس دوکابین را از کار انداخت و بلااستفاده کرد.

کد خبر: ۹۰٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha