۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
دو طرح سفره‌خانه سنتی تبدیلی در ملایر و تویسرکان راه اندازی می‌شود
در کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری همدان اعلام شد؛

دو طرح سفره‌خانه سنتی تبدیلی در ملایر و تویسرکان راه اندازی می‌شود

همدان - معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: دو طرح سفره خانه سنتی تبدیلی در کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری استان همدان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به‌گزارش بازار و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی، گفت: در کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری استان همدان دو طرح سفره‌خانه سنتی تبدیلی در شهرسان‌های ملایر و تویسرکان مورد بحث، بررسی و تصویب قرار گرفت.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: با توجه به تبدیلی بودن واحدها، سفره‌خانه سنتی واقع در شهرستان ملایر از خانه‌های واجد ارزش مربوط به دوره قاجاریه و از الگوهای دو طرف ساخت خانه‌های ملایر است که با تبدیل به سفره‌خانه سنتی ضمن افزایش تاسیسات گردشگری استان و ارائه خدمات به گردشگران، مسافران با الگوی معماری خانه‌های قدیمی ملایرنیز آشنا می‌شوند.

قاسمی گفت: این بنای تاریخی در بافت تاریخی شهرستان ملایر و در فاصله کمی از موزه لطفعلیان و مصدق قرار دارد.

وی گفت: در شهرستان تویسرکان نیز با توجه به قرار گرفتن سفره‌خانه دوم در روستا، با راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی در بافت روستایی، ضمن افزایش تاسیسات گردشگری شهرستان، ارائه خدمات گردشگری به سبک زندگی روستایی نیز برای گردشگران فراهم می شود.

کد خبر: ۹۰٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha