۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
میزان مبادلات سالانه میان ایران و پاکستان باید ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار باشد
عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان:

میزان مبادلات سالانه میان ایران و پاکستان باید ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار باشد

فاضلی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست پارلمانی گروه دوستی ایران و پاکستان بر ضرورت توجه این کشور به مساله تجارت به عنوان وجه اساسی و مشترک میان دو کشور با رعایت مسائل امنیتی تاکید شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ملک فاضلی با اشاره به حضور امروز رئیس گروه دوستی پاکستان و ایران در مجلس، گفت: به دنبال پیگیری‌های مسئولان و مجلس شورای اسلامی برای ارتباطات بهینه فی مابین دو کشور ایران و پاکستان امروز سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران با همراه هیاتی در مجلس حضور یافت.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان افزود: در این دیدار پیرامون مسائل مختلفی از جمله تجارت، گمرکات و بازارچه‌های مرزی و بهبود ارتباطات و افزایش حجم تجارت بحث و گفت و گو شد؛ در حال حاضر حجم تجارت میان دو کشور به طور تقریبی ۱.۱ دهم میلیارد دلار است و مقرر شد افزایش و گسترش یابد.

وی ادامه داد: بهترین شکل تجارت در مناطق مرزی، تجارت کالا به کالا است به ویژه در مرز ایران و پاکستان که حدود ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت در آن سوی مرز و ۸۰ میلیون نفر در این سوی مرز یعنی کشورمان است و باید با توجه به جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری میزان مبادلات دو کشور به طور تقریبی ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان در سال باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با ایجاد بازارچه های مرزی و گمرکات و همچنین افزایش مبادلات فی مابین دو کشور و تسهیل و تنظیم سازوکارهای قانونی میان دو کشور افراد به سادگی بتوانند از گذرگاه های مرزی به درستی استفاده کنند؛ در مورد این مباحث با هیات پاکستانی بحث و گفت و گو شد و موافقت خود را اعلام و قول پیگیری دادند.

فاضلی یادآور شد: در این نشست بر ضرورت توجه به مساله تجارت به عنوان وجه اساسی و مشترک میان دو کشور با رعایت مسائل امنیتی تاکید شد؛ در حال حاضر ۸۰ درصد اشتغال در سیستان و بلوچستان در رابطه با تجارت مرزی است و امیدواریم به این مهم توجه ویژه‌ای شود تا مردم استان بتوانند از منفعت آن برخوردار شوند.

کد خبر: ۹۰٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha