۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
افت ۱.۲۹ هزار میلیارد دلاری ارزش بازار رمز ارزها در یک هفته
آیا می توان آینده بازار رمز ارزها را پیش بینی کرد؛

افت ۱.۲۹ هزار میلیارد دلاری ارزش بازار رمز ارزها در یک هفته

افت شدید ارزش رمز ارزها در یک هفته گذشته این سوال را ایجاد کرد که ایا می توان آینده بازار را پیش بینی کرد یا خیر؟

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها در دنیا هفته عجیبی را پشت سر گذاشت. هفته ای که طی آن ارزش این بازار ۱.۲۹ هزار میلیارد دلار تنزل پیدا کرد و از ۳.۲۳ هزار میلیارد دلار به حدود ۲ میلیارد دلار رسیده است.

دلایل افت ارزش این بازار در هفته گذشته بارها تکرار شده است ، از جمله آنها می توان به توییت های ایلان ماسک به عنوان یکی از افراد تاثیر گذار در بارار رمز ارزها و یکی از سرمایه گذاران بزرگ در این حوزه اشاره کرد.

اما خبر از قانونمند سازی این بازار و افزایش نظارت های دولتی برای فعالیت در بازار هم موضوع دیگری است که باعث تحولات این هفته بود. نکته دیگر هم انتشار خبر ممنوعیت فعال در بازار رمز ارزها در چین و تصمیم گیری بورس رمز ارز Huobi  بود که تیرهای آخر را به این بازار زد.

خبرگزاری سی ان ان در گزارش اخیر خود نوشت:« رشد سریع ارزش بیت کوین از ابتدای سال جاری تا کنون باعث شد تا شمار زیادی از سرمایه گذاران آماتور و جوان برای کسب سود بیشتر از این بازار وارد میدان شوند. سرمایه هایی که تا کنون بخش زیادی از آنها از بین رفته است و برخی هم به دلیل نگرانی از زیان دهی بالاتر در هفته ها و ماه های آتی از ان بازارها خارج شدند.البته باید به این مساله توجه داشت که نوسان بخشی جدا نشدنی از بازار رمز ارزها است. بازاری نوپا و وابسته به دنیای دیجیتال که در سالهای گذشته با سرعت زیادی رشد کرد و موجی از جوانان را به سمت خود کشیده است.» 

حال باید این سوال را پرسید که آیا این بازار به نوسان های زیاد خود ادامه می دهد یا خیر؟ به تعبیر بهتر آینده این بازار چه وضعی خواهد داشت؟

آینده بازار رمز ارزها قابل پیش بینی نیست
کوین دسک بر این باور است افت ارزش رمز ارزها در یک هفته گذشته معیاری برای ارزیابی میزان حمایت طرفداران این بازار از آن است.

افرادی که بازار رمز ارزها و کارایی آن باور دارند ، به نوسانات کوتاه مدت توجهی نمی کنند بلکه نگاه بلند مدت به این بازار دارند و بر این باورند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون شاهد رشد ۴۰۰ درصدی سرمایه  خود در بازار بیت کوین بوده است. 

کوین دسک در گزارش خود نوشت:« اوایل سال ۲۰۲۰ ارزش هر بیت کوین در بازار حدود ۹ هزار دلار بود و از ان پس روند افزایشی قیمت آن شروع شد. در بازه های محدودی از این سال ارزش بیت کوین از مرز ۸۲ هزار دلار هم گذشت ولی هم اکنون با قیمت کمتر از ۳۴ هزار دلار مبادله می شود. با وجود  این نوسان زیاد در ارزش بیت کوین، افرادی که اوایل سال قبل وارد بازار شده اند و همچنان در بازار باقی مانده اند می توانند ادعا کنند که شاهد رشد ۴۰۰ درصدی ارزش سرمایه خود بودند.»

ویلیام کویینگلی، رییس صندوق سرمایه گذری در بازار رمز ارزها کویینگلی در  مورد وضعیت بازار به سی ان ان گفت:« در این روزها ما  روزانه و هفتگی تصمیم گیری می کنند. نمی توان به درستی تصویری از آینده داشت  اگرچه حتی قبل از این نوسان ها هم سرمایه گذاران واقعی در بازار، توجهی به پیش بینی های بلند مدت نداشتند و روزانه تصمیم گیری می کردند. افرادی که فعالانه در این بازار حضور دارند می دانند در بازار رمز ارزها مانند بازار سهام و دیگر بازارها مسایل مختلفی می تواند باعث افت یا افزایش شدید ارزش شود. مسایلی که شاید پیش بینی آنها غیر ممکن باشد و شاید عکس العمل بازار به خبری که در ظاهر چندان اهمیت ندارد ، بسیار بالا باشد. این ویژگی بازار است و هر کسی که در این بازار فعالیت می کند باید باهوش و درایت از این نوسان ها سود به دست بیاورد.»

آیا بازار رمز ارزها حباب دارد؟
سوال دیگری که مطرح می شود این است که ایا بازار رمز ارزها  حباب دارد یا ارزش این بازار واقعی است؟

ویتالین بوترین، یکی از افرادی که در ایجاد اتریوم نقش داشته است در پاسخ به این سوال گفت:« احتمال این وجود دارد که در بازار حباب داشته باشیم.»

او در پاسخ به این سوال که  ایا از سقوط هفته گذشته در بازار تعجب کرده است یا خیر گفت:« من اصلا از این سقوط تعجب نکردم زیرا در طول تاریخ  رمز ارزها در بازار جهانی بارها چنین سقوطی تجربه شده است. این ویژگی بازار است که سقوط می کند و دوباره در مسیر رشد قرار می گیرد.»

تا کنون بازار رمز ارزها در دنیا سه حباب بزرگ قیمتی را تجربه کرده است  و به گفته بوترین دلیل ایجاد حبابها این است که  اتفاقاتی  می افتد و نشان می دهد  تکنولوژی هنوز راه درازی برای پیشرفت در پیش دارد و بازار رمز ارزها هم  با این تحولات مثبت باید همراه شود.

کد خبر: ۹۰٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha