۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
شاهرود میزبان کنفرانس ملی انرژی بادی شد/ ارائه ۱۵۰مقاله با موضوع زیرساخت‌های انرژی بادی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

شاهرود میزبان کنفرانس ملی انرژی بادی شد/ ارائه ۱۵۰مقاله با موضوع زیرساخت‌های انرژی بادی

شاهرود- محمودی، دبیر اجرایی کنفرانس علمی انرژی بادی ایران و جهان، گفت: این کنفرانس علمی دوروزه به‌صورت مجازی و با ارائه ‏‏۱۵۰ مقاله داخلی و خارجی در شاهرود برگزار شد‎.‎

اسماعیل محمودی در گفتگو با خبرنگار بازار، از برگزاری هفتمین کنفرانس علمی انرژی بادی ایران و جهان به صورت مجازی، طی دو روز و به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش و موضوعات علمی با موضوع انرژی بادی در این کنفرانس دو روزه ارائه شد.

وی بستر تخصصی و تحقیقاتی موضوعات و مسائل پیرامون انرژی بادی را موضوع اصلی این کنفرانس علمی عنوان کرد و گفت: پروفسور بلابیرگ، اورعی، بنبوزید و کنتراس از کشورهای دانمارک ایران فرانسه و اسپانیا سخنرانان و مهمانانی علمی این کنفرانس دو روزه بودند.

ارائه سخنرانی ها و مقالات
دبیر اجرایی کنفرانس علمی انرژی بادی ایران و جهان در دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به کیفیت برگزاری این رویداد علمی، توضیح داد: ظرفیت‌های انرژی‌های پاک و ضرورت گام نهادن در این راستا برای تأمین انرژی در زمره موضوعات مطروحه در این همایش بود.

محمودی بیان کرد: در این همایش علمی با موضوعات صنعتی و تحقیقاتی حوزه انرژی بادی در ایران و جهان یک‌هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش و موضوعات علمی بیان شد همچنین ارائه ۱۱ سخنرانی، چهار میزگرد، شش نشست علمی و سه کارگاه تخصصی از بخش‌های جانبی این کنفرانس علمی بود.

وی از ارائه ۱۵۰ مقاله با همایش علمی خبر داد و تاکید داشت: هفتاد درصد از محققان حاضر در این کنفرانس از دانشگاه‌های داخل و مابقی از خارج از کشور در این کنفرانس حضور یافتند که درنهایت کمیته علمی پس‌از داوری آثار ارسالی ۲۹ مقاله برتر را برای سخنرانی انتخاب کرد همچنین مقالات انگلیسی و هم و مقالات منتخب در مجلات حامی کنفرانس به انتشار خواهند رسید.

بررسی زمینه های سرمایه گذاری
دبیر علمی همایش انرژی بادی ایران و جهان همچنین گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای آشنایی علاقه مندان با موضوعات تکنولوژی‌های جدید، ذخیره انرژی و انرژی بادی، آیروالاستیک توربین از جمله دیگر بخش های این کنفرانس علمی بود که در بستر مجازی به واسطه شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

محمودی نمایشگاه مجازی در این کنفرانس، بستر کارآمدی برای ارائه محصولات ۱۰ سازمان و شرکت فعال در حوزه انرژی بادی را در زمره دیگر بخش های همایش علمی دانست و تاکید کرد: برگزاری میزگردها و سخنرانی‌ها توسط کارشناسان و اساتید برتر دانشگاه متخصصان وزارت نیرو وزارت نفت مجلس شورای اسلامی توانیر پژوهشگاه وزارت نیرو پژوهشگاه هوا خورشید و بخش خصوصی مپنا از موضوعات این همایش بود.

وی با اشاره به ضرورت کاهش نیاز به سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی‌های پاک به مثابه یکی از مسائل محوری در این همایش علمی، توضیح داد: توسعه صنعت انرژی در ایران و جهان مستلزم پیشرفت فناوری انرژی بادی برای کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری و تعمیر و نگهداری است لذا در این کنفرانس علمی طی دو روز به ساختارهای سرمایه گذاری در زمینه انرژی بادی پرداخته شد.

کد خبر: ۸۹٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha