۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
انواع فیلتر ماشین های راهسازی

انواع فیلتر ماشین های راهسازی

بسته به اینکه از چه نوع ماشین های راهسازی استفاده شده باشد انواع مختلفی لوازم یدکی نیز بر روی آنها بسته و استفاده می شود.

به گزارش بازار، ماشین های راهسازی یکی از انواع ماشین آلات صنعتی سنگین مورد استفاده در صنایع و در ساخت راه و هموار سازی زمین می باشند. انواع مختلفی از ماشین های راهسازی برای اهداف مختلف برخی با کاربری گسترده تر مانند بیل مکانیکی و برخی با کاربری محدودتر مانند غلتک ها مورد استفاده قرار می گیرند. انواع پر کاربرد ماشین های راهسازی شامل انواع بیل مکانیکی، انواع لودر، انواع بولدوزر، گریدر ها، غلتک ها، دامپتراک و بیل بکهو می باشد. در اغلب موارد ماشین های راهسازی را به رنگ زرد کاترپیلاری که برای اغلب برند های تولید کننده این ماشین آلات صنعتی استفاده می شود می شناسید اما با این وجود رنگ های دیگری مانند نارنجی که در مورد ماشین هایی راهسازی دوسان و هیتاچی بکار گرفته شده اند نیز از دیگر رنگ های کاربردی در این ماشین ها هستند.

فیلتر  در دسته لوازم یدکی ماشین های راهسازی قرار داشته و  اغلب در سه دسته اصلی فیلتر موتور ماشین های راهسازی، فیلتر هیدرولیک ماشین های راهسازی و فیلتر کابین که از نوع فیلتر هوا می باشد قابل دسته بندی است. فیلتر هایی که در قسمت موتور دیزل ماشین های راهسازی اتصال پیدا می کنند در واقع شامل فیلتر روغن موتور و فیلتر گازوئیل یا فیلتر سپراتور آب از گازوئیل موتور های دیزلی می باشند. در واقع فیلتر گازوئیل نیز به نوبه خود نوعی فیلتر روغن محسوب می شود که با توجه به ویژگی های گازوئیل که سوخت اصلی موتور های دیزلی ماشین های راهسازی و معدنی می باشد طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم یدکی ماشین های راهسازی
بسته به اینکه از چه نوع ماشین های راهسازی استفاده شده باشد انواع مختلفی لوازم یدکی نیز بر روی آنها بسته و استفاده می شود. در قسمت موتوری اغلب ماشین های معدنی و راهسازی دارای اجزای یکسانی هستند چرا که بطور معمول برای برند های معتبر از موتور های دیزلی دویتس DEUTZ که محصول کشور آلمان بوده و خود به تولید انواع فیلتر روغن و فیلتر گازوئیل نیز برای ماشین های خود مبادرت دارد استفاده می شود. یکی دیگر از شناخته شده ترین برند های تولید کننده موتور های دیزلی در دنیا که نه تنها بر روی ماشین آلات راهسازی بلکه بر روی انواع ژنراتور و کمپرسور، انواع ماشین های سنگین کشاورزی و حمل و نقل بسته می شود موتور دیزلی کومنز CUMMINS می باشد که این برند نیز به تولید انواع فیلتر آلات شامل فیلتر گازوئیل و فیلتر روغن موتور و هیدرولیک تحت برند FLEETGUARD مباردت دارد.

دسته بندی های مختلفی برای لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی می توان ارائه داد که بر حسب نوع کاربری، بر حسب نیروی مولد و فضایی که این لوازم یدکی در آن استفاده می شوند متفاوت است. نوع ساده دسته بندی لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی به قرار زیر می باشد.

لوازم موتوری ماشین های راهسازی: شامل انواع بوش و پیستون، انواع بلوک سیلندر و لوازم واشر سر سیلندر، انواع فیلتر های موتور، انواع میل لنگ و سوپاپ، انواع یاتاقان و بلبرینگ و ...

لوازم برقی ماشین آلات راهسازی که شامل انواع سنسور و سلونوید و انواع دسته های کنرل مثل دسته دنده و راهنما می باشد.

لوازم هیدرولیک ماشین های راهسازی که برخی متعلق به لوازم جک هیدرولیک برخی دیگر مانند انواع پمپ ها و خشتی ها بوده و از لوازم حساس ماشین آلات راهسازی محسوب می شوند که کیفیت تولید نقش بسیار مهمی در عملکرد آنها دارد. فیلتر هیدرولیک یکی از قطعات مصرفی سیستم هیدرولیک ماشین های راهسازی محسوب می شود.

لوازم زیربندی ماشین های راهسازی که بسته به نوع چرخ که می تواند چرخ زنجیری و یا لاستیکی باشد متفاوت می باشد شامل انواع زنجیر و رولیک، انواع زنجیر سفت کن، انواه چرخ و لوازم وابسته باشد.

فیلتر هیدرولیک و فیلتر گازوئیل ماشین های راهسازی

انواع فیلتر ماشین های راهسازی

فیلتر هیدرولیک یکی از انواع فیلتر های ماشین های راهسازی می باشد که بر روی سیستم هیدرولیک بسته شده و گاهی حتی در چند مرحله بصورت فیلتر هیدرولیک پر فشار و کم فشار مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر هیدرولیک از نوع فیلتر روغن بوده و حتی با در نظر گرفتن دبی جریان عبوری و فشار سیال گاهی استفاده از این دو بجای هم نیز میسر می باشد. استفاده از فیلتر هیدرولیک به افزایش طول عمر قطعات هیدرولیک بالاخص قطعات حساس در برابر پلیسه مانند آکومولاتور یا مخزن نیتروژن کمک شایانی می کند. فیلتر هیدرولیک اغلب از نوع پیچی یا Spin-on مورد استفاده قرار گرفته و دارای یک بدنه به شکل قوطی که در داخل آن یک کارتریج قرار گرفته است. جنس کارتریج فیلتر هیدرولیک اغلب سلولزی بوده و بصورت چین چین برای داشتن حداکثر سطح تماس با سیال عبوری طراحی می شود.

فیلتر گازوئیل ماشین های راهسازی یکی از مهمترین نوع فیلتر آلات موتور می باشد چرا که سوخت گازوئیل عملا سوختی بسیار آلوده بوده. بدون فیلتر کردن به سرعت سبب ورود آلودی به موتور، سایش اجزای موتور، رسوب در قسمت سر سیلندر و بسته شده دریچه های دود و سوخت می شود. فیلتر گازوئیل نیز در واقع نوعی فیلتر روغن می باشد که مخصوص برای گازوئیل از نوع سطلی و یا از نوع Spin-on مصرف می شود. اهمیت کاربری فیلتر گازوئیل بیش از فیلتر هیدرولیک و حتی بالاتر از فیلتر روغن موتور به سبب آلودگی های بسیار بالای سوخت دیزل می باشد. برند های معتبری در دنیا به تولید انواع فیلتر هیدرولیک مبادرت دارند که DONALDSON , FLEETGUARD , MANN از جمله این برند ها محسوب می شوند.

کد خبر: ۸۹٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha