۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
احتمال وقوع سیل در زنجان/ کشاورزان تمهیدات ایمنی را مد نظر قرار دهند
مدیرکل هواشناسی زنجان:

احتمال وقوع سیل در زنجان/ کشاورزان تمهیدات ایمنی را مد نظر قرار دهند

زنجان- رحمان نیا، مدیرکل هواشناسی زنجان نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در استان زنجان هشدار داد.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت جوی استان زنجان اشاره کرد و گفت: بارش باران همراه با تگرک و وقوع رعد و برق از امروز در استان آغاز می شود و توصیه می شود کوهنوردان و کشاورزان در بلندی ها تردد نکنند. 

وی با بیان اینکه بارش ها روزهای سه شنبه و چهارشنبه شدید می شود، اظهار کرد: در این راستا احتمال وقوع سیل در استان وجود دارد و شهروندان در کنار رودخانه ها و مسیلها تردد نکنند. 

مدیرکل هواشناسی زنجان گفت: همچنین با توجه به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها احتمال آسیب به تاسیسات و بناهای کم استحکام شهری و روستایی و کشاورزی در استان وجود دارد.

رحمان نیا همچنین از وزش باد شدید در استان خبر داد و ابراز داشت: با توجه به وزش شدید باد توصیه می شود شهروندان در بلندی ها و ارتفاعات کوهستانی تردد نکنند و کشاورزان در ارتفاع بالا از سمپاشی به جد اجتناب کرده و از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و انبارها حفاظت کنند. 

وی ابراز کرد: کشاورزان و دامداران در عبور از ارتفاعات و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها به ویژه در ساعات بعدازظهر خودداری کرده و دامداران نیز نسبت به انتقال دام از مکان های غیر ایمن به محل های امن تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند چرا که زنجان در وضعیت هشدار زرد قرار دارد. 

کد خبر: ۸۹٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha