۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
خشکسالی و چالش تامین آب پارک جنگلی قاین را تهدید می کند
رئیس منابع طبیعی قاین:

خشکسالی و چالش تامین آب پارک جنگلی قاین را تهدید می کند

بیرجند_ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاینات گفت:خشکسالی و چالش تامین آب، فضای سبز پارک جنگلی قاین را تهدید می کند.

احمد گلی در گفتگو با بازار اظهارکرد: طرح این پارک با وسعت ۱۱۷ هکتار دارای ۸۵ هکتار فضای سبز می باشد که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۰ در شهرستان آغاز شده است. 

وی افزود: این پارک حاصل زحمات چندین ساله تشکیلات منابع طبیعی است، که در طول سال های متمادی آماده سازی و ظرفیت سازی، برای اوقات فراغت و تفرج شهروندان و مسافرین مسیر جاده آسیایی سیستان و بلوچستان -بیرجند به مشهد گرفته است. 
وی با اشاره به اینکه این پارک دارای بیش از ۳۵ هزار اصله درخت کاج ،سرو، اقاقیا، بادام ، توت، عناب،زرشک و سایر گونه های مثمر و غیر مثمر است ،اعلام کرد: امکانات رفاهی شامل آلاچیق و سکو، روشویی و برداشت آب ، میادین بازی و اردوگاه تفرج گسترده، سرویس های بهداشتی، میادین بازی و ورزشی کودکان و بزرگسالان در این پارک پیش بینی شده است.

 گلی درباره تنش های آبی ایجاد شده برای این درختان تصریح کرد:با توجه به کاهش شدید دبی آب چاه پارک جنگلی و از طرفی خشکسالی متمادی، این اداره از چندین سال قبل عملیات لوله کشی و آبیاری قطره ای در سطح ۴۵ هکتار از این پارک را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون این اداره با مشکل تامین آب برای آبیاری درختان و همچنین تأمین آب بهداشتی برای استفاده عمومی مردم مواجه است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاینات اضافه کرد: پیگیری از طریق شرکت آب منطقه ای در جریان است .

وی گفت: امیدواریم این شرکت هر چه زودتر با تغییر مکان چاه پارک جنگلی موافقت کند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسی محل جدید نیز با همکاری اداره شهرستان انجام گرفته است، گفت: با توجه به شرایط موجود باید با همکاری بیشتر شرکت آب منطقه ای چاه جدید هر چه زودتر حفر تا شرایط این پارک به روال عادی برگردد. 

گلی افزود : در حال حاضر جهت جلوگیری از خشکیدگی درختان آبیاری به وسیله تانکر ۱۰ چرخ و تراکتور و تانکر کششی صورت می گیرد و آب مورد نیاز از چاه مدیریت بحران شهرستان حمل می شود.

وی از مسئولین شهرستانی و استانی خواست برای جلوگیری از نابودی این فضای سبز به منابع طبیعی کمک کنند.

کد خبر: ۸۹٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha