۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ساده‌ترین راهکار برای گذر از پیک‌بار تابستان مصرف به‌اندازه انرژی الکتریکی است
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

ساده‌ترین راهکار برای گذر از پیک‌بار تابستان مصرف به‌اندازه انرژی الکتریکی است

سمنان- موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: مهم‌ترین و ساده‌ترین راهکار برای گذر از پیک‌بار تابستان ‏مصرف به‌اندازه انرژی الکتریکی است.‏

سید محمد موسوی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه  مهم ترین، ساده ترین و کوتاه ترین راه حل برای گذر موفق از پیک بار تابستان، مصرف بهینه و به اندازه انرژی الکتریکی است، تاکید کرد:  مشارکت و اقدامات عملی مردم در راستای برنامه های مدیریت مصرف در ماه های گرم سال از اهمیت وافری برخوردار است.

وی افزود: طی ۵۰ سال اخیر، خشکسالی به این گونه را تجربه ننموده ایم و به همین خاطر، رعایت موضوعات مربوط به مدیریت مصرف برق اهمیت ویژه ای دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این که عمده مصارف برق در تابستان، صرف سرمایش و روشنایی می شود اظهار داشت: موثرترین اقدام توسط مشترکان، تنظیم ترموستات کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد و بالاتر و همچنین استفاده از دور کند کولرهای آبی است.

موسوی زاده تصریح کرد: راهکاری دیگر برای مدیریت مصرف، عدم به کارگیری لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج بار بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعدازظهر می باشد و توصیه می گردد استفاده از وسایل پرمصرف به ساعات پایانی شب، اوایل صبح و روزهای تعطیل موکول شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته رشد مصرف برق استان کمتر از دو درصد بوده یادآور شد: این در حالی است که رشد بلندمدت مصرف برق استان حدود شش درصد است که با مشارکت همگانی و کم نظیر مشترکان، کمترین میزان رشد را تجربه نموده و امیدواریم با همکاری شایسته مشترکان استان، بتوانیم در عبور از اوج بار ماه های گرم سال جاری هم موفق باشیم.

کد خبر: ۸۹٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha