۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
تولید نیسان، سوزوکی و میتسوبیشی در ماه ژوئن کاهش می‌یابد
کمبود تراشه در مهد تولید تراشه

تولید نیسان، سوزوکی و میتسوبیشی در ماه ژوئن کاهش می‌یابد

به دلیل کمبود قطعات نیمه‌هادی، شرکت های خودروسازی نیسان موتور سه روز و سوزوکی موتور تا ۹ روز تولید محصولات‌شان را در ماه ژوئن متوقف خواهند کرد.

بازار؛ ‌ گروه خودرو: شرکت نیسان موتور کارخانه خود را در کیوشو، جنوب ژاپن به مدت سه روز در ۲۴، ۲۵ و ۲۸ ژوئن تعطیل خواهد کرد، این خودروسازی تولیداتش را در کارخانه های توچیگی و اوپاما ژاپن همچنان در همین تاریخ ادامه خواهند داد.

تصمیم نیسان موتور برای کاهش مشکلات ناشی از کمبود تراشه فقط به همین جا منتهی نمی شود و این خودروسازی قصد دارد تولید برخی از مدل های خود را به طور موقت در کارخانه‌های مکزیک متوقف کند؛ البته هنوز مشخص نشده که کدام مدل‌ها به طور موقت تولید نخواهند شد.

سخنگوی نیسان در این باره گفت: کمبود جهانی قطعات نیمه هادی بر تأمین قطعات در بخش خودرو تأثیر مستقیم گذاشته است. به دلیل همین کمبود، نیسان در حال تنظیم برنامه تولید و اقدامات لازم برای اطمینان از ادامه تولید است.

علاوه بر خودروسازی نیسان موتور، برخی منابع از وضعیت مشابهی برای شرکت خودروسازی سوزوکی موتور خبر داده‌اند. در این راستا قرار است سه کارخانه این خودروسازی در استان شیزوئوکا از سه تا ۹ روز تعطیل شوند.

سخنگوی سوزوکی موتور در این رابطه بیان کرد: اجرای برنامه تعطیلی موقت کارخانه هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

وی توضیح داد: این خودروساز در حال حاضر برنامه تولید موقت خود را به قطعه سازان داده است و در حال انجام برنامه ریزی برای به حداقل رساندن  تأثیر کمبود تراشه است.

میتسوبیشی موتورز نیز در ماه ژوئن در پنج کارخانه در ژاپن، تایلند و اندونزی تولیدات خود را ۳۰ هزار دستگاه خودرو را کاهش می دهد.

کد خبر: ۸۹٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha