۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
ترویج گردشگری تاریخی در استان سمنان/ ۶ کاروانسرا در انتظار ثبت جهانی
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

ترویج گردشگری تاریخی در استان سمنان/ ۶ کاروانسرا در انتظار ثبت جهانی

سمنان- دوست محمدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، بابیان اینکه ترویج گردشگری تاریخی یکی از برنامه‌های ‏توسعه اقتصادی استان است، گفت: کاروان‌سراها در اشتغال و جذب گردشگر در اولویت هستند‎.‎

حمیدرضا دوست محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره ترویج گردشگری تاریخی در استان سمنان، بیان کرد: هدف ما از این نوع گردشگری درواقع اشتغال‌زایی، افزایش ماندگاری مسافران به‌خصوص مسافران حرم تا حرم که از استان سمنان عبور می‌کنند و همچنین تبدیل سمنان به مقصد گردشگری با محور توسعه اقتصادی است.

وی بابیان اینکه در این راستا گردشگری تاریخی با توجه به کاروانسراهای استان سمنان در دستور کار قرار دارد، افزود: این طرح‌ها می‌توانند تحول خوبی را در اقتصاد استان ایجاد کنند.

سرپرست میراث فرهنگی سمنان بابیان اینکه ۸۵۴ اثر ثبتی در استان سمنان وجود دارد، ابراز کرد: تعدادی از این آثار ثبت جهانی هستند که نمونه بارز آن جنگل ابر در شاهرود است که به دنبال ثبت جهانی هیرکانیان، به ثبت رسید.

دوست محمدی بابیان اینکه از ۳۶ کاروانسرایی که در استان سمنان وجود دارد، شش کاروانسرا نامزد ثبت جهانی است، ابراز داشت: کارشناسان یونسکو تابستان ۱۴۰۰ مهمان ما خواهند بود تا از این کاروانسراها بازدید کنند.

وی بابیان اینکه در صورت ثبت این کاروانسراها می‌توان برنامه‌ریزی گردشگری خوبی را داشت، تأکید کرد: علی‌رغم مشکلات اعتباری اما در سال جاری توانستیم ۷۰ اثر تاریخی را در ۱۳ بافت تاریخی شهری و روستایی استان مرمت کنیم تا شاهد ارتقای جذب گردشگر در کنار موضوع کاروانسراها باشیم.

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه دو پایگاه میراث فرهنگی نیز در بسطام و بافت تاریخی شهر سمنان راه‌اندازی شده است، گفت: این دو پایگاه مسئولیت ثبت جهانی این دو منطقه را بر عهده‌دارند که قطعاً در ترویج توریسم مؤثر خواهد بود.

دوست محمدی درباره تپه حصار نیز، توضیح داد: مرمت این اثر نفیس در دست اجرا است از سوی دیگر با همکاری و همراهی مسئولان و سازمان‌های مردمی در پس انتقال خط راه‌آهن از این منطقه هستیم تا بافت ارزشمند تاریخی آسیب نبیند.

کد خبر: ۸۹٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha