۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به لرستان اختصاص یافت
استاندار لرستان:

۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به لرستان اختصاص یافت

لرستان- استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به لرستان اختصاص یافته است، گفت: با همکاری بسیج سازندگی در زمینه رفع محرومیت‌ها تلاش خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی اظهار داشت: یکی از تغییرات مهم رخ داده در بودجه امسال این است که اعتبارات مناسبی در حوزه رفع محرومیت از مناطق روستایی اختصاص داده شده است به طوری که در لرستان اعتباری نزدیک به هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت از چهره مناطق محروم اختصاص داده شده و بسیج سازندگی به عنوان یکی از دستگاه های مهم در زمینه محرومیت زدایی به کمک استان آمده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در رفع محرومیت ها، افزود: بسیج سازندگی هم در زمینه محرومیت زدایی به لرستان کمک کند و هم از سایر ردیف‌های متمرکز بودجه‌ای که در اختیار این نهاد قرار دارد، یاری گر استان باشد که امیدواریم بتوانیم با همکاری بسیج سازندگی برنامه محرومیت زدایی در استان را با سرعت و شتاب بیشتری ادامه دهیم و با تأمین نیازهای اساسی، در کاهش تعداد مناطق محروم استان موفق باشیم.

استاندار لرستان با بیان این نکته که برای پیشبرد برنامه ها می توان از تجارب سایر استان ها در زمینه رفع محرومیت از مناطق محروم بهره گیری و برنامه های خود را قبل از اجرا به خوبی اصلاح نمود، تصریح کرد: برای اجرای بهتر برنامه ها و رسیدن به نتایج مطلوب تر باید با اولویت بندی مناطق مد نظر و بهره گیری از طرح های مطالعاتی انجام شده، اهداف را اجرایی کرد، همچنین تهیه گزارش کار از اقدامات انجام شده در مناطق محروم در قالب یک کتابچه می تواند سند ملموسی برای استفاده در آینده باشد.

خادمی بیان کرد: تعریف نیازها و دسته بندی آنها در کنار معرفی ساختارها و نهادهای اجرایی در دستور کار قرار گیرد و وظایف هر کدام مطابق با دستورالعمل ابلاغی مشخص شود.

وی منابع مالی ابلاغ شده به استان در زمینه محرومیت زدایی را کاملاً شفاف عنوان کرد و گفت: اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان در این زمینه به استان اختصاص یافته و انتظار آن می رود بسیج سازندگی با در نظر گرفتن وضعیت لرستان به لحاظ مناطق محروم، کمبودها، بیکاری و سایر موارد نسبت به احقاق حقوق مردم به عنوان یک خواسته اقدام کند.

کد خبر: ۸۹٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha