۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
آیا «ایلان ماسک» قصد نابود کردن بازار رمز ارزها را داشت؟
بیت کوین به ۴۳ هزار دلار رسید؛

آیا «ایلان ماسک» قصد نابود کردن بازار رمز ارزها را داشت؟

افت ارزش رمز ارزها در بازار جهانی ادامه دارد و امروز هر بیت کوین در بازار ۴۳ هزار دلار و هر اتریوم ۳ هزار و ۴۰۰ دلار مبادله شد. انتظار می رود قیمت اتریوم تا نیمه امسال به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار برسد.

بازار؛ گروه بین الملل: افت ارزش رمز ارزها در روز چهارشنبه هم ادامه پیدا کرده است. طبق گزارشهای موجود در  روز چهارشنبه ۱۹ می سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش هر بیت کوین در بازار به ۴۳ هزار و ۶۴۲ دلار رسید و هر اتریوم با قیمت ۳ هزار و ۴۳۱ دلار مبادله شد.

در این روز ارزش هر رمز ارز XRP به ۱.۶۱ دلار رسید و هر استلر با قیمت ۶۶ سنت مبادله شد. کاهش ارزش رمز ارزها در بازار جهانی به دنبال توییت ایلان ماسک اتفاق افتاد و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

طبق آمارهای رسمی از ابتدای هفته گذشته تا کنون ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی ۲۰ درصد و ارزش هر اتریوم بالغ بر ۲۵ درصد تنزل یافته است و پیش بینی ها از تداوم این روند تا انتهای ماه جاری حکایت دارد.

در هفته گذشته ارزش بازار  رمز ارزها در دنیا ۲۳ درصد تنزل پیدا کرد و به ۲.۱ هزار میلیارد دلار رسید. اما سوال اصلی این است که چرا ایلان ماسک تا این اندازه روی بازار بیت کوین تاثیر گذار بوده است؟

وب سایت کوین دسک در گزارش اخیرش نوشت: «ایلان ماسک مالک شرکت خودروسازی تسلا است که در ابتدا ارزشی برابر با ۶۰۰ میلیون دلار داشت ولی به دلیل عرضه خودروهای الکتریکی محبوب در امریکا و سرمایه گذاری در حوزه های دیگر به تدریج ارزش این شرکت رشد کرد.

در نتیجه رشد ارزش سرمایه شرکت تسلا بود که ماسک به دومین ثروتمند دنیا تبدیل شده است و به همین دلیل سیاستها و تصمیم گیری های او در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری برای بسیاری از سرمایه گذاران خرد اهمیت دارد. 

از طرف دیگر او یکی از سرمایه گذاران بزرگ در بازار بیت کوین بود که در گزارشهای اولیه اعلام شد قبل از انتشار توییت ها، بیت کوین ها توسط ایلان ماسک فروخته شده بود ولی امروز گمانه زنی هایی در مورد نفروختن بیت کوین ها توسط ایلان ماسک  مطرح شده است.

مساله دیگری که در مورد توییت های ایلان ماسک مد نظر رسانه ها قرار گرفت، این است که هم اکنون ۷۰ درصد معادن بیت کوین در دنیا با منابع انرژی احیا شدنی کار می کنند و مصرف انرژی فسیلی در این صنعت بسیار کم است.

بدون شک ایلان ماسک از این مساله آگاه است و نمی توان به درستی در مورد دلیل انتشار این توییت توسط او صحبت کرد. سی ان ان نوشت: «به نظر می رسد دلیل ورود ایلان ماسک به این بازار و انتشار توییت هایی در مخالفت با رمز ارزها این است که دولت مخالف این بازار است و نمی تواند کنترل زیادی روی آن داشته باشد. در واقع او با انتشار این توییت ها تلاش کرد تا بازار رمز ارزها را نابود کند تا دولت بتواند کنترل قبلی خود را روی بازار پول به دست بیاورد.»

کد خبر: ۸۹٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha