۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
زلزله جاجرم به زیرساخت‌های آب و برق ۲ میلیارد تومان خسارت وارد کرد
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی:

زلزله جاجرم به زیرساخت‌های آب و برق ۲ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از خسارت دو میلیارد تومانی زلزله ۵.۵ ریشتری دیروز در شهرستان جاجرم به زیرساخت‌های آب و برق خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، غلامرضا هوائی گفت: در زلزله‌ها و پس‌لرزه‌های بامداد دیروز۴۷ روستا تحت تأثیر قرارگرفته و آسیب دیدند.

وی با اعلام اینکه زلزله در ۳۱ روستا در شهرستان جاجرم و ۱۶ روستا در شهرستان گرمه آسیب برجای گذاشت، افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دو شهرستان گرمه و جاجرم ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند که ۱۲۱ واحد در این شهرستان‌ها کاملاً تخریب شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: منازل روستایی که درگذشته مقاوم‌سازی و بر اساس اصول مهندسی ساخته شدند در این زلزله‌ها آسیب ندیدند.

هوایی با اشاره به تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی ۱۵۰ واحد دامداری در شهرستان جاجرم و ۴۰ واحد در گرمه، همچنین از تلف شدن ۷ راس دام سبک و یک دام سنگین براثر ریزش دیوار در این زلزله‌ها خبر داد.

وی با اعلام اینکه در این زلزله‌ها راه‌های ارتباطی استان آسیب ندیدند، تصریح کرد: حدود دو میلیارد تومان به زیرساخت‌های آب و برق شهرستان‌ها خسارت وارد شد.

تأمین نان موردنیاز مردم با برقراری نانوایی‌های سیار، برقراری امنیت مناطق به کمک نیروها ناجا، سپاه و بسیج، استقرار شرکت‌های بیمه و پرداخت خسارت‌ها، تشکیل و استقرار ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده دو شهرستان گرمه و جاجرم در بخش شوقان، استقرار بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات در منطقه و کمک برای حل مشکل ضامن متقاضیان از دیگر تأکیدات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بود.

کد خبر: ۸۹٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha