۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
شبکه آبیاری خداآفرین از منابع جدید بانکی بهره‌مند می‌شود
استاندار اردبیل:

شبکه آبیاری خداآفرین از منابع جدید بانکی بهره‌مند می‌شود

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: برای تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین از طریق فاینانس بانکی منابع جدید به این پروژه تزریق خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: عملیات اجرای طرح عظیم پایاب سد خداآفرین در شمال استان اردبیل با پوشش اراضی بیش از ۳۷ هزار هکتار مصوب آغاز شده است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه عظیم در فازهای جدید قرار شد یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع جدید اختصاص پیدا کند تا روند اجرایی آن سرعت بگیرد.

استاندار اردبیل گفت: بانک کشاورزی مکلف شده تا از محل منابع داخلی ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این پروژه قرار دهد تا بخشی از این پروژه زیربنایی به سرانجام برسد.

بهنام‌جو افزود: سازمان برنامه و بودجه تضمین لازم را برای بازپرداخت این تسهیلات ارائه کرده تا در موعد مقرر فرآیند بازپرداخت انجام شود.

وی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه خبر داد و خاطر نشان کرد: از محل فروش اراضی کشاورزی نیز مقرر شد ۶۰۰ میلیارد تومان منابع تأمین شود تا فاز جدیدی از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین تکمیل شده و در اختیار زارعین منطقه قرار گیرد.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر پنج هزار هکتار از اراضی این شبکه در حال بهره‌برداری است و در فازهای بعدی قرار است ۳۷ هزار هکتار نیز به این مجموعه افزوده شود تا با بهره‌برداری کامل ظرفیت تولید محصولات زراعی منطقه تا دو برابر افزایش پیدا کند.

استاندار اردبیل اجرای این پروژه را به نفع اقتصاد منطقه و توسعه صنایع تبدیلی اعلام کرد و گفت: با افزایش کشت و زرع محصولات استراتژیک به ویژه کلزا، سویا و سایر دانه‌های روغنی، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی با مشارکت سرمایه‌گذاران نیز هدف‌گذاری شده است.

کد خبر: ۸۹٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha