۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
افتتاح ۹ پروژه گردشگری قم در سال ۱۴۰۰؛ توسعه گردشگری با احیای بافت ‌تاریخی
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم خبر داد؛

افتتاح ۹ پروژه گردشگری قم در سال ۱۴۰۰؛ توسعه گردشگری با احیای بافت ‌تاریخی

قم- ارجمندی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: با بهره‌برداری از ۹ پروژه گردشگری قم در سال ۱۴۰۰ برای ۲۲۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار به‌ نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، علیرضا ارجمندی از افتتاح ۹ پروژه در بخش گردشگری در قم طی امسال خبر داد اظهار کرد: این پروژه‌ها با حجم سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال شامل چهار هتل و هتل‌آپارتمان، دو مهمانپذیر، دو مجتمع‌گردشگری و یک مرکز تفریحی و سرگرمی است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحدها ۵۸ اتاق و ۱۳۵ تخت به تعداد تخت‌های مراکز اقامتی قم افزوده می‌شود.

وی با بیان این که با افتتاح این ۹ پروژه برای ۲۲۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود، تصریح کرد: قم ۱۲ منطقه نمونه گردشگری دارد که برخی از آنها با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند که با اهتمام ویژه، برای مانع‌زدایی از آنها اقدام خواهیم کرد.

مستند گردشگری قم ساخته می‌شود
ارجمندی همچنین از ساخت مستند معرفی جاذبه‌های گردشگری استان قم خبر داد و اظهار کرد: برای معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان، این مجموعه مستند تهیه و تولید می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی جاذبه‌های گردشگری از طریق ساخت مستند کوتاه و انتشار آن در فضای مجازی، روش بسیار مؤثر و کم هزینه‌ای است که به جذب گردشگر از سایر نقاط دنیا منتهی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان این که امروز ساخت مستند گردشگری ضروری است، تصریح کرد: در معرفی جاذبه‌های گردشگری باید انواع گردشگری  و همچنین علایق و سلیقه‌های مختلف گردشگران و مخاطبان توجه ویژه داشت.

ضوابط بافت تاریخی شهر قم تبیین می‌شود
وی با بیان اینکه ضوابط بافت‌تاریخی شهر قم در دست بررسی است که به زودی مصوب می‌شود، گفت: تبیین تراکم، سطح اشتغال، ارتفاع، جهت ساخت و عرض معابر از جمله مواردی است که در ضوابط بافت‌تاریخی باید مورد بررسی قرار گیرد.

ارجمندی ادامه داد: محدوده بافت‌ تاریخی قم حدود ۳۱۵ هکتار است که نباید مانع توسعه شهر قرار گیرد و در صورت نیاز، مجدداً مورد بررسی و بازنگری قرار می‌گیرد.

وی گفت: شهروندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌دانندکه حفظ و احیای بافت تاریخی گامی مؤثر جهت حفظ هویت مذهبی شهر قم خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تصریح کرد: احیای بافت ‌تاریخی می‌تواند محرک توسعه گردشگری استان باشد و در این زمینه با تعامل بیشتر با مدیریت شهری می‌توان به نحو مطلوب از بافت‌ تاریخی استفاده کرد.

کد خبر: ۸۹٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha