۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
بانک های عامل پرداخت تسهیلات باید در منطقه زلزله زده خراسان شمالی مستقر شوند
معاون استاندار خراسان شمالی:

بانک های عامل پرداخت تسهیلات باید در منطقه زلزله زده خراسان شمالی مستقر شوند

بجنورد- معاون استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: بانک های عامل پرداخت تسهیلات در منطقه زلزله زده این استان باید مستقر شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، غلامرضا هوایی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با محوریت بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده برگزار شد خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی بر تسریع روند آواربرداری، بازسازی منازل تخریب شده، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده و تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزله زده مشترک دو شهرستان جاجرم و گرمه تاکید کرد.
وی با قدردانی از حضور به موقع ستادهای مدیریت بحران شهرستان ها، هلال احمر و بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده گفت: عملیات آواربرداری باید تا ده روز آینده به اتمام برسد تا روند بازسازی و ساخت منازل تخریبی با سرعت بیشتری انجام شود.
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن باید تا قبل از شروع فصل سرما و بارندگی عملیات بازسازی منازل تخریبی را به اتمام برساند، افزود: با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از ریزش آوار با کمک نیروهای آموزش دیده منازل آسیب دیده تخلیه و تخریب شود. وی گفت: ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار مردم زلزله زده قرار بگیرد و همچنین تست کرونا از آنان گرفته شود. 
هوایی افزود: ستاد بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان های جاجرم و گرمه در یکی از مدارس بخش شوقان مستقر شود و بانک های عامل پرداخت تسهیلات نیز در منطقه مستقر شوند.
 برقراری امنیت توسط نیروهای ناجا، سپاه و بسیج در مناطق زلزله زده، رفع مشکل قطع اینترنت در ایام فصل امتحانات دانش آموزان ،استقرار فرمانداران، بخشداران برای گفتگو با مردم زلزله زده، جمع بندی میزان تلفات دام ها توسط جهاد کشاورزی و حل مشکل نان مردم منطقه از دیگر تاکیدات معاون عمرانی استاندار در این نشست بود. 
بر اساس این گزارش، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با گذشت حدود پنج ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخش های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۹٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha