۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
دولت اعتقادی به بخش خصوصی ندارد
معاون سابق سازمان خصوصی‌سازی:

دولت اعتقادی به بخش خصوصی ندارد

غلامی، معاون سابق سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: دولت هیچ اعتقادی به بخش خصوصی ندارد و این درحالیست که اولین شرط خصوصی سازی ایمان و اعتقاد به بخش خصوصی است.

به گزارش بازار، اسماعیل غلامی، معاون سابق سازمان خصوصی سازی کشور سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را به عنوان یک مرجع و چارچوب برای خصوصی سازی خواند و گفت: باید به دقت بررسی کرد که انحراف در خصوصی سازی در کدام یک از بخشها اتفاق افتاده است چون خصوصی سازی فرآیند مختلفی دارد.

وی درمورد مردمی کردن اقتصاد و سازمانها گفت: ما سازمانی مردمی تر از سازمان تأمین اجتماعی نداریم اما دولت در سازمانها دخالت و نفوذ می کند درصورتیکه حق ندارد هیئت مدیره صندوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی را انتخاب کند.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی کشور با بیان اینکه قانون خصوصی سازی هیچ مشکلی ندارد، گفت: بسیاری از واگذاری ها به بخش خصوصی به درستی انجام نشده و ایراداتی دارند.

غلامی خاطرنشان کرد: اگر خریدار شرکت نیشکر هفت تپه دلار ارزان قیمت گرفته ربطی به خصوصی سازی ندارد بلکه آن کسی که دلار ۴۲۰۰ تومانی را به این خریدار داده مشکل دارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون، دولت به هیچ عنوان حق دخالت در مدیریت بخش خصوصی و انتخاب مدیران را ندارد گفت: همین دولت باعث تغییر آئین نامه ها شد که هیئت مدیره را تغییر دهند بنابراین مشکل در قانون و خصوصی سازی نیست بلکه مشکل در اجرای قوانین و آئین نامه های خود دولت است.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی کشور با اشاره به اینکه آزادسازی اقتصاد در چارچوب واگذاری بنگاه ها نیست، گفت: دولت در قیمت گذاری محصولات پالایشگاه ها دخالت می کند و ربطی به قانون خصوصی سازی ندارد.

غلامی با تأکید بر اینکه دستگاه های نظارتی باید روی قیمت گذاری ها نظارت کنند به موضوع واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز اشاره و اظهارکرد: وقتی حق و حقوق پخش تلویزیونی تیم ها و باشگاه ها داده نمی شود کسی حاضر نمی شود مدیریت این بخش را به عهده بگیرد.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی کشور با بیان اینکه دولت هیچ اعتقادی به بخش خصوصی ندارد، تصریح کرد: اولین شرط خصوصی سازی ایمان و اعتقاد به بخش خصوصی است اما اگر مسئولان اعتقاد به بخش خصوصی نداشته باشند می شود همان آقای زنگنه که می گوید همه مسائل این حوزه باید در اختیار من باشد.

کد خبر: ۸۸٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha