۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
وابستگی به زیر ۲۰ درصد رسید / کاهش ۲۰ درصدی صادرات نساجی زیر سایه کرونا
بررسی عملکرد صنعت نساجی در سال ۹۸

وابستگی به زیر ۲۰ درصد رسید / کاهش ۲۰ درصدی صادرات نساجی زیر سایه کرونا

دبیر کل انجمن نساجی ایران از وابستگی ۱۰ تا ۲۰ درصدی صنعت نساجی ایران به خارج از کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود صادرات محصولات نساجی در اسفند ماه با کاهش حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی همراه شود.

بازار- محمد فکوری: حسن نیل‌فروش‌زاده با بیان اینکه نساجی کشور در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته وضع بهتری داشته، اظهار کرد: سال ۹۸ نسبت به سال گذشته، صنایع نساجی کشور وضعیت بهتری از لحاظ تولید و فعال بودن واحدهای این صنف داشته و با تامین مواد اولیه تمامی واحدها با تمام ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: به نظر می‌رسد در سال آینده به دلیل وجود تحریم‌های گوناگون و وضعیت اقتصادی کشور مشکلات واحدهای تولیدی کشور افزایش یابد اما صنعت نساجی به علت وابستگی کمی که به خارج از کشور دارد به نظر نمی‌رسد با مشکلات جدی روبه‌رو شود زیرا در بخش‌هایی نیاز این صنعت از داخل کشور تامین می‌شود و در بخشی از قسمت‌ها با مازاد تولید روبه‌رو هستیم و تنها درصد کمی در بخش پارچه‌های تخت بافت به خارج از کشور وابسته هستیم که این مقدار بین ۲۰ تا ۱۰ در این بخش بوده است.
دبیر کل انجمن نساجی ایران، گفت: این کمبود در پارچه‌های فانتزی و خاص بسیار مشهود خواهد بود اما در پارچه‌های عمومی وضعیت تولید کشور بسیار مطلوب بوده و کارخانه‌های تولیدی با ظرفیت فول به کار خود ادامه می‌دهند.
این فعال صنعت نساجی کشور، درباره پیش بینی سال آینده برای صنعت نساجی کشور نیز خاطر نشان کرد: این شرایط برای ۳ ماهه اول سال ۹۹ پیش بینی می‌شود و به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی از بابت تولید انواع پارچه در کشور داشته باشیم و امیدواریم این روند تا پایان سال آینده ادامه داشته و اتفاق خاصی را در این حوزه شاهد نباشیم.
 وی با اشاره به تاثیرات کرونا بر صنعت نساجی کشور نیز، بیان کرد: تاثیرات کرونا بر صنعت نساجی بیشتر بر روی عرضه حضوری محصولات در بازار بوده و اگر بساط این ویروس تا آخر فروردین برچیده شود مشکل خاصی برای صنعت نساجی ایجاد نخواهد شد اما اگر این روند طولانی شود تاثیرات مخربی بر بازار پوشاک و به طبع آن صنایع زیر دستی خواهد گذاشت.

نیل‌فروش‌زاده ادامه داد: صادرات محصولات تولیدی نساجی همچنان انجام شده اما تاثیر ویروس کرونا بر این امر قابل لمس بوده و به دلیل بسته شدن مرزهای کشورهای همسایه بر روی کالاهای صادراتی ایران با توجه به صادرات زمینی تولیدات نساجی ایران به این کشورها، حدود ۲ هفته بوده که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اما در حال حاضر خبرهایی مبنی بر تسهیل صادرات به گوش می‌رسد.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد کاهش ۱۰ درصدی صادرات محصولات نساجی را در اسفندماه شاهد خواهیم بود، گفت: پیش بینی می شود صادرات محصولات نساجی در اسفند ماه با کاهش حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی همراه شود البته آمار دقیق این کاهش در پایان سال مشخص خواهد شد.

کد خبر: ۸٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha