۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
۲۱ تیم امداد به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند/ واحدهای آسیب‌دیده تا مهرماه بازسازی می‌شوند
در پی زلزله امروز؛

۲۱ تیم امداد به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند/ واحدهای آسیب‌دیده تا مهرماه بازسازی می‌شوند

بجنورد- در پی زلزله‌های۵.۵ ، ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و مقرر شد تا مهرماه سال جاری واحدهای آسیب‌دیده بازسازی شوند.

به گزارش بازار، صبح امروز در پی زلزله‌های پی‌درپی در شهر سنخواست در خراسان شمالی ستاد مدیریت بحران دو شهرستان گرمه و جاجرم با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در روستای شورک گرمه تشکیل جلسه داد.

در این نشست مقرر شد همه واحدهای آسیب‌دیده از زلزله توسط بنیاد مسکن بازسازی و تا مهرماه تحویل مردم شود.

وی با تأکید بر پایداری شبکه آب‌رسانی، برق‌رسانی، گازرسانی و برقراری خطوط ارتباطی تلفن ثابت و همراه در مناطق زلزله‌زده و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دهیاری‌ها و بخشداری‌ها آمار تخریب‌ها را جمع‌بندی کند و هر چه سریع‌تر روند بازسازی و نوسازی منازل آسیب‌دیده آغاز شود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری، نتیجه نهایی برآورد خسارت‌ها عصر امروز مشخص و اعلام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار از اعزام ۵۶ نفر در قالب ۲۱ تیم شامل ۱۰تیم ارزیاب، هفت تیم پشتیبانی، ۲ تیم آوار و یک تیم آنست و یک تیم امداد و نجات هوایی به منطقه سنخواست جاجرم و قزل‌حصار شهرستان گرمه برای ارزیابی مناطق حادثه‌دیده خبر داد و گفت: پس از ارزیابی تیم‌های مستقر در منطقه حادثه‌دیده تیم امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی جهت ارزیابی دقیق‌تر به منطقه اعزام شد.

۲۱ تیم امداد به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند/ واحدهای آسیب‌دیده تا مهرماه بازسازی می‌شوند

ابوالفضل محبان افزود: پس از ارزیابی اولیه تیم‌های ارزیاب امداد و نجات مشخص شد تعداد ۳۵ روستا در منطقه سنخواست و روستاهای قزل‌حصار و شورک حاکی از  ترک‌خوردگی منازل و ریزش دیوارهای قدیمی است و روستای شورک بیشترین آسیب را دیده است.

وی ادامه داد: بلافاصله نسبت به اسکان اضطراری در روستای شورک اقدام شد و اقلام اضطراری شامل ۱۲۰ تخته موکت،۲۴۰ تخته پتو، ۸۰۰ عدد تن ماهی و ۸۰۰ عدد کنسرو لوبیا جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان به منطقه ارسال شد.

مدیرعاملجمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی ضمن اعلام آمادگی تمامی نیروهای امدادی گفت: در این حادثه تاکنون ۱۸ خودروی امدادی در قالب ۱۰خودروی کمک‌دار ۲ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه ایسوزو، یک دستگاه ست نجات برای امدادرسانی به محل اعزام شد.

کد خبر: ۸۸٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha