۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
فراری موتورهای پر حجم تولید می‌کند
برنامه جدید خودروساز افسانه‌ای

فراری موتورهای پر حجم تولید می‌کند

شرکت خودروسازی فراری تصمیم گرفت از سال ۲۰۱۸ به بعد پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر را از پلت‌فرم محصولات حذف کند، اما به دلیل بازماندن از رقابت پیشرانه ۸ سیلندر با حجم  ۳۹۹۰سی‌سی را تولید خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی فراری به دلیل طراحی و تولید محصولات افسانه‌ای همواره زبان زد در صنعت خودرو است. این خودروساز با تولید محصولاتی با وزن کم اما پرقدرت همواره رقبا و سایر خودروسازان را به چالش جدی دعوت می‌کند.

این خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفت از سال ۲۰۱۸ به بعد در راستای اجرای حفاظت از محیط زیست، پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر را از پلت‌فرم محصولات حذف کند. اما باتوجه به اینکه مک‌لارن رقیب سرسخت فراری با موتورهای کم حجم توانسته بالاترین توان خروجی را برای محصولاتش فراهم کند.
این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی در حال توسعه خانواده F۱۵۴B و F۱۵۴C است. این پیشرانه که شامل موتور هشت سیلندر وی‌شکل از حجم ۳۸۵۵سی‌سی تا ۳۹۹۰سی‌سی مزین به تکنولوژی تویین‌توربوشارژ است. بالاترین قدرت این موتور در نسخه F۸ تریبوتو و F۸ اسپایدر است که حداکثر ۷۱۰اسب‌بخار قدرت و ۷۷۰نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
اما فراری از این موتور برای سوپراسپرت هیبریدی خود یعنی SF۹۰استراداله استفاده کرده است. این پیشرانه در این سوپراسپرت هیبرید حداکثر با موتور الکتریکی ۹۸۶اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰نیوتون‌متر گشتاور ایجاد می‌کند. جان الکان مدیرعامل فراری به تازگی اعلام کرده است؛ مهندسان قوای محرکه فراری در حال توسعه و تقویت پیشرانه‌های کم حجم هستند که در آینده نزدیک در محصولات هیبریدی فراری از آن استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۸۸٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha