۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
۴۰ مزرعه تحقیقی و ترویجی دیم در کشور ایجاد شد
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور:

۴۰ مزرعه تحقیقی و ترویجی دیم در کشور ایجاد شد

تبریز- رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: ۴۰ مزرعه تحقیقی و ترویجی در استان‌های دیم خیز کشور اجرا شده است.

به گزارش بازار، خشنود علیزاده گفت: مزارع تحقیقی و ترویجی این مؤسسه با هدف معرفی ارقام جدید، انتقال یافته‌ها و دستورالعمل‌های تحقیقاتی برای افزایش تولید در مزارع کشاورزی ۱۰ استان دیم خیز کشور ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح، محققان آخرین یافته‌های خود را در زمینه ارقام جدید و دانش تولید محصولات زراعی دیم برای آموزش و انتقال یافته در مزارع کشاورزی اجرا می‌کنند.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ادامه داد: کشاورزان در قالب روز مزرعه با حضور در این مزارع با یافته‌های جدید محققان در زمینه بذرهای جدید دیم، کاشت محصولات زراعی دیم، داشت و برداشت آشنا می‌شوند.

علیزاده افزود: طرح‌های تحقیقی و ترویجی این مؤسسه در زمینه‌های تولید غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی، مدیریت منابع اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف تسریع در انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان دیم کار پایگاه‌های نوآورانه و مزارع نمایشی در بیشتر استان‌های کشور اجرا شده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با اشاره به اینکه این مؤسسه در ایجاد مزارع تحقیقی و ترویجی از مراکز تحقیقاتی پیشرو در کشور است، یادآوری کرد: محققان مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در طول ۲۹ سال فعالیت تحقیقاتی ۸۷ رقم محصول دیم را معرفی کرده‌اند.

کد خبر: ۸۸٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha