۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
سقوط بازار رمز ارزها به دنبال توییت «ایلان ماسک»؛سقوط بیت کوین تا ۵۱ هزار دلار
بازار گزارش می‌دهد؛

سقوط بازار رمز ارزها به دنبال توییت «ایلان ماسک»؛سقوط بیت کوین تا ۵۱ هزار دلار

به دنبال توییت ایلان ماسک مبنی بر عدم پذیرش بیت کوین برای فروش خودروهای الکتریکی تسلا به دلیل آسیبی که استخراج این رمز ارز به محیط زیست وارد می کند، ارزش آن در بازار سقوط کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: ارزش تمامی رمز ارزها در بازار جهانی سقوط کرد. طبق گزارشهای رسمی ارزش هر بیت کوین به ۵۱ هزار و ۲۸۹ دلار رسید که ۱۰.۲ درصد کمتر از روز گذشته بود در حالیکه هر اتریوم در روز ۱۳ می سال ۲۰۲۱ به قیمت ۴ هزار و ۱۷ دلار به فروش رسید و افتی بالغ بر ۶.۵ درصدی را تجربه کرد.

گزارشها از افت ۶.۱۱ درصدی ارزش هر XRP و افت ۸.۳۷ درصدی ارزش هر استلر حکایت دارد. در این روز قیمت هر XRP با قیمت ۱.۳۸ دلار و قیمت هر استلر به ۶۳ سنت رسید.

افت ارزش رمز ارزها در بازار شرایطی اتفاق افتاد که برخی از پیش بینی های بسیار خوش بینانه در مورد بازار صحبت می کردند. حال سوال این است که چرا ارزش بازار رمز ارزها به یکباره کاهش پیدا کرده است؟

سی ان بی سی در گزارش  خود با اشاره به این مساله که در روز ۱۳ می بالغ بر ۳۶۵ میلیارد دلار از ارزش بازار رمز ارزها در دنیا از بین رفت نوشت: «دلیل این سقوط تصمیم ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا به عدم پذیرش بیت کوین برای فروش خودروهای الکتریکی است. او در توییت اخیر خود  با اشاره به اینکه برای استخراج بیت کوین و دیگر رمز ارزها انرژی برق زیادی مصرف می شود و استخراج هر بیت کوین آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کند از عدم پذیرش رمز ارزها به جای پول برای فروش خودروهای الکتریکی این شرکت خبر داد.»

ایلان ماسک در توییت خود به این نکته تاکید کرد تا زمانیکه در فرایند استخراج بیت کوین از منابع انرژی احیا شدنی استفاده شود یا تکنولوژی های پایدارتر و دوستدار محیط زیست  استفاده نشود، دریافت بیت کوین به جای پول برای فروش خودروهای این شرکت متوقف می شود ولی این سیاست دایمی نخواهد بود و با پایدارتر شدن فرایند تولید بیت کوین ها می توان انتظار داشت شرایط به سرعت تغییر کند.

 در این روز ارزش بازار رمز ارزها در بازار جهانی برابر با ۲.۰۶ هزار میلیارد دلار بود و پیش بینی ها نشان می دهد در صورتی که شرکتهای بزرگ از پذیرش این رمز ارزها خودداری کنند، افت بیشتر ارزش در راه است.

نکته جالب این است که در هفته گذشته بخش زیادی از افزایش ارزش رمز ارزها در بازار دنیا به دلیل توییت هایی بود که ایلان ماسک برای حمایت از داج کوین منتشر کرده بود. حال این سوال ایجاد می شود فردی که تا چند روز گذشته از حامیان رمز ارزها بود و میلیاردها دلار از سرمایه گذاری در این بازار سود به دست اورده بود چرا امروز تغییر رویه داده است و از این بازار روی گردان شده است.

کد خبر: ۸۸٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha