۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
پیامدهای اقتصادی کرونا سالیان متمادی ادامه خواهد داشت

پیامدهای اقتصادی کرونا سالیان متمادی ادامه خواهد داشت

پیامدهای ویروس کرونا برای اقتصاد جهان سالیان سال ادامه خواهد داشت.

بازار؛ گروه بین الملل: اپیدمی ویروس کرونا یکی از جدی ترین چالش ها در عرصه بهداشت بشمار می رود. پس از آنفولانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ میلادی، این نخستین بار است که جهان با چنین بحران گسترده ای مواجه شده است.

اپیدمی ویروس کرونا شیوه زندگی مردم را در تمام جهان تغییر داده و تمامی موج های جدید این بیماری نشان می دهند که تا وقتی بخش اعظم مردم جهان واکسینه نشده اند، این اپیدمی ادامه خواهد داشت. پیامدهای ویروس کرونا برای اقتصاد جهان سالیان سال ادامه خواهد داشت.

پیامدهای سیاسی اپیدمی ویروس کرونا در امریکا و کل جهان چشمگیر بوده است. کارشناسان سیاسی تصریح کرده اند که ترامپ با کاهش نرخ بیکاری، اعتبار و وجهه خود را ارتقا داده بود. اما اپیدمی و بحران اقتصادی پس از آن، برای ترامپ چالش بزرگی بشمار رفت. اقدامات او در مبارزه با ویروس کرونا باعث شد تا محبوبیتش را در میان مردم امریکا از دست بدهد و در نتیجه در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد.

به نوشته وستی کافکازا روسیه، مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا و پیامدهای آن از اولویت های اصلی دولت جو بایدن است. افزایش سرعت واکسیناسیون امریکایی ها و تصویب بسته تدابیر برای حمایت از اقتصاد به دولت بایدن کمک کرد تا در اوضاع امریکا ثبات را برقرار کند.

در حال حاضر، دولت بایدن تلاش می کند، مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا را به علت اصلی برای ایفای نقش پیشرو در جهان تبدیل کند.

در پی انتقادات شدید از سوی متحدان علیه نحوه کنترل امریکا بر صادرات واکسن، دولت بایدن قصد دارد نشان دهد که امریکا باز گشته و قدرتمند شده است. مجوز صادرات واکسن به دیگر کشورهای جهان و مباحثات پیرامون حق انحصاری اختراعات، به گام های نخست در این روند تبدیل شده است.

در صورتی که بایدن به این اهداف خود دست یابد، درآنصورت، اپیدمی ویروس کرونا می تواند، تاثیر بسیار مثبتی بر سیاست داخلی و سیاست خارجی امریکا داشته باشد. با ایجاد تغییرات در دولت امریکا، اپیدمی ویروس کرونا می تواند، اعتبار و نقش این کشور در سیستم روابط بین الملل را تغییر دهد.

کد خبر: ۸۸٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha