۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۸
اتوپارک را چگونه فعال کنیم؟
آنچه که باید از خودرو بدانید

اتوپارک را چگونه فعال کنیم؟

جهت فعال سازی سیستم اتوپارک، راهنمای سمتی که خودرو پارک خواهد شد را فعال، گیربکس را در وضعیت D قرار داده و کلید اتوپارک و گزینه ایزپارک را انتخاب کنید.

بازار؛ گروه خودرو: در سال‌های گذشته خودروهای جدید و روزی به کشور وارد شده که مجهز به سیستم‌های رفاهی، ایمنی و کمکی راننده فراوان هستند. اغلب فناوری‌های در این خودروها وجود دارد که معمولا برای خودروهای اقتصادی متداول تعبیه نمی‌شود.
یکی از سیستم‌های جذاب در خودروهای وارداتی، فناوری اتوپارک یا پارک اتوماتیک است. خوردوسازان برای افزایش ضریب ایمنی خودرو و توام با بالا بردن آسایش راننده این تکنولوژی را در خودروها تعبیه کردند.
در این سیستم تعدادی سنسور راداری و اغلب دوربین وجود دارد که میزان فاصله خودرو با اشیا را تعیین کرده و اطلاعات لازم را به ECU ارسال می‌کند. ECU با پردازش و تحلیل این اطلاعات میزان چرخش فرمان، زاویه چرخ‌ها و سرعت و دریچه گاز را تعیین کرده و دستور پارک را صادر می‌کند.
 همانطور که خودرو به طور اتوماتیک پارک می‌شود در برخی از مدل‌ها به همان شکل خودرو از پارک خارج می‌شود. برای فعال‌سازی سیستم خروج از پارک کافی است راهنمای سمتی که خودرو قرار است پارک یا خارج شود را روشن کنید، سپس گیربکس را در وضعیت D قرار داده و کلید اتوپارک و گزینه ایزپارک را انتخاب کنید بعد از چندثانیه خودرو به طور اتوماتیک از جای پارک خارج شده و پس از آن اختیار خودرو در دست راننده قرار خواهد گرفت.
گفتنی است که این سیستم در اثر نوسان جریان الکتریکی، کارواش، شرایط بدجوی، برخورد موادآلوده کننده با دوربین یا سنسور به درستی عمل نکرده و حتی ممکن هست غیرفعال شود. لذا در زمان شست‌شو خودرو بیشترین توجه را به سنسورهای تعبیه شده روی سپر و دوربین‌ها اطراف بدنه داشته باشید.

کد خبر: ۸۸٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha