۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
تمدید بخشودگی جرائم مالیاتی تولیدی‌های استان مرکزی تا پایان خرداد ماه ۹۹
مدیرکل امور مالیاتی مرکزی خبر داد؛

تمدید بخشودگی جرائم مالیاتی تولیدی‌های استان مرکزی تا پایان خرداد ماه ۹۹

اراک - مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی از تمدید بخشودگی جرائم مالیاتی تولیدی‌های استان تا پایان خرداد ماه ۹۹ خبر داد و گفت: تولیدی‌ها با پرداخت مالیات می توانند تا ۹۰ درصد و غیر تولیدی‌ها تا ۸۰ درصد از بخشودگی جرائم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس مزیکی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اتخاذ تمهیداتی ویژه مودیان و مردم در شرایط فعلی کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه مالیات سال ۱۳۹۸ براساس اظهار نامه مودیان اخذ می شود، سازمان امور مالیاتی تا پایان خردادماه که فرصت تسلیم اظهار نامه است شرایط را لحاظ می کند، البته برخی از مالکان اجاره بها را به مستاجران خود بخشیده اند و قطعا سازمان امور مالیاتی نیز برای تعیین درآمد اجاره این افراد بر مبنای واقعیت ها عمل می کند.

مزیکی با بیان اینکه افرادی که با مشکل حاد و ضرر آنی مواجه شده‌اند اگر توان پرداخت نداشته باشند، بررسی می شود و مساعدت لازم و حداکثری اعمال خواهد شد، گفت: تمام تلاش ما در این است که در وصول نقدی میزان کمتری دریافت و تعداد اقساط بیشتر شود.

وی گفت: یک ماه فرصت پرداخت مالیات و بخشودگی جرائم ۱۰۰ درصدی برای مودیانی که از ۱۲ بهمن ماه برای بدهی، برگه قطعی را دریافت کرده بودند اعمال خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی با تاکید بر اینکه حداکثر مساعدت برای فعالان اقتصادی لحاظ خواهد شد عنوان داشت: مودیان در فروردین ماه ۹۹ می بایست اظهارنامه ارزش افزوده دوره چهارم سال ۹۸ را ارائه کنند اما در این زمینه حتما همکاری لازم صورت می گیرد.

مزیکی همچنین از تعطیلی هیات‌های حل اختلاف برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان فروردین ماه ۹۹خبر داد و عنوان داشت: روند رسیدگی به پرونده ها به تعویق خواهد افتاد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی از تمدید فرصت اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد و گفت: در حال حاضر نیازی به مراجعه جهت تمدید یا اخذ مجوز نیست و تا پایان سال ۹۸ تولیدی ها با پرداخت مالیات می توانند تا ۹۰ درصد و غیر تولیدی ها تا ۸۰ درصد از بخشودگی جرائم استفاده کنند که این مهلت تا پایان خردادماه تمدید شده است و اگر فعالان اقتصادی تا پایان خردادماه ۱۳۹۹ بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند می توانند از بخشودگی جرائم بهره مند شوند.

کد خبر: ۸٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha