۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
قیمت هر کیلو وات برق در ایران ۴۰ و در کشورهای همسایه ۲ هزار تومان| وزارت نیرو ورشکسته است
یک فعال صنعت برق در گفتگو با بازار:

قیمت هر کیلو وات برق در ایران ۴۰ و در کشورهای همسایه ۲ هزار تومان| وزارت نیرو ورشکسته است

پارسا رییس کنفدراسیون صادرات انرژی با بیان اینکه تقریبا برق را مفت می فروشیم، افزود: قیمت  هر کیلو وات برق در بازار منطقه حدود ۸ سنت و نزدیک ۲ هزار تومان و در کشور ما  حدود ۴۰ تومان است.

به گزارش بازار، محمد پارسا رییس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته در گفتگو با  خبرنگار ما، گفت: به دلیل ارزان بودن  برق در ایران تقریبا سرمایه گذاری در آن توجیه اقتصادی ندارد  و بخش زیادی از معضلاتی که با آن مواجه  هستیم ناشی از همین مساله است.

 او  با بیان اینکه وزارت نیرو یک وزارتخانه ورشکسته است، ادامه داد: چون فروش برق در ایران به صورت یارانه ای است، وزارت نیرو همیشه دچار کسری بودجه بوده و قادر به پرداخت بدهی خود به پیمانکاران نیست.  

این فعال صنعت برق با بیان اینکه تقریبا برق را مفت می فروشیم، افزود: قیمت  هر کیلو وات برق در بازار منطقه حدود ۸ سنت و نزدیک ۲ هزار تومان  و در کشور ما  حدود ۴۰ تومان است. همین ارزان فروشی موجب شده که قدر برق را ندانیم و مصرف  در کشور ما تا این اندازه بالا باشد.

او همچنین با اشاره به اجرای طرح برق امید در کشور گفت: اینکه به عنوان پاداش هزینه برق کم مصرف ها را مجانی کنیم، طرح خوبی است اما از آن طرف پر مصرف ها هم باید تنبیه شده و قیمت واقعی برق را پرداخت کنند.

کد خبر: ۸۸٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha