۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
ضرورتی به کشت دوم برنج در مازندران نیست/ افزایش نشاکاری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

ضرورتی به کشت دوم برنج در مازندران نیست/ افزایش نشاکاری

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به محدودیت منابع آبی در سال جاری گفت: ضرورتی به کشت دوم برنج در استان نیست.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار درباره مدیریت منابع و مصرف آب برای حوزه کشاورزی در استان مازندران با اشاره به برنامه های متعدد در این زمینه، جلوگیری از هدر رفت آب را از مهمترین طرح ها بیان کرد و گفت: همچنین ضرورتی به قرغابی شدن اراضی شالیزاری وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه سال گذشته در ۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری طرح آبیاری دوره ای و نوبت بندی اجرا شده است، افزود: در این اراضی نه تنها کاهش محسول نداشتیم بلکه با افزایش نیز روبرو بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کاهش بهنگام را از دیگر طرح های مدیریت منابع آبی در حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد شالیزارهای استان نشاکاری شده است که نسبت به سال رشد چشمگیری داشته است.

شهیدی فر با اظهار اینکه در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان نشاکاری شده است، افزود: این میزان نسبت به سال قبل با رشد ۳۰ هزار هکتاری روبرو بوده است.

وی شخم و شیار اراضی شالیزاری رو به پایان است، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کم آبی در  سال جاری، نسبت به کشت دوم توصیه نمی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و کاهش نزولات جوی، رعایت الگوی کشت امری مهم است و ضرورتی به کشت دوم برنج احساس نمی شود.

بیش از ۲۱۶ هزار هکتار از مزارع مازندران امسال به زیر کشت برنج رفته است.

کد خبر: ۸۷٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha