۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
۲ هزار و ۱۲۸ دستگاه ماینر در زنجان شناسایی شد/ افزایش ۲۹ درصدی مصرف برق
مدیرعامل توزیع برق زنجان:

۲ هزار و ۱۲۸ دستگاه ماینر در زنجان شناسایی شد/ افزایش ۲۹ درصدی مصرف برق

زنجان- علیزاده، مدیرعامل توزیع برق زنجان از شناسایی دو هزار و ۱۲۸ دستگاه ماینر در استان خبر داد و گفت: در شهرستان های زنجان و ابهر بیشترین دستگاه ماینر کشف شده است. 

علیرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار از شناسایی دو هزار و ۱۲۸ دستگاه ماینر در استان زنجان خبر داد و گفت: در شهرستانهای زنجان و ابهر بیشترین دستگاه ماینر کشف شده است. 

وی اظهار کرد: استخراج غیر مجاز رمز ارز پایمال کردن حقوق آحاد مردم است و با آن دسته از افراد که به صورت غیر قانونی اقدام به استخراج رمز ارزها کنند به شدت برخورد خواهد شد.

مدیرعامل توزیع برق زنجان گفت: در صورت کشف فعالیت غیر قانونی استخراج رمز ارزها، جریان برق مشترک مربوطه قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی نیز هزینه برق مصرفی با تعرفه رمز ارز و خسارت وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می شود.

علیزاده تاکید کرد: برخورد با مرکزهای غیر مجاز از ابتدا با جدیت دنبال شده و از مردم هم درخواست شده در صورت اطلاع این نوع مراکز را معرفی کنند. 

وی افزود: تأمین برق مراکز استخراج رمزارزها با تعرفه برق صادراتی (بدون یارانه) انجام می شود و این امر به یکی از دو طریق دریافت انشعاب برق از شبکه سراسری یا احداث نیروگاه جدید توسط متقاضی میسر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان ابراز داشت: تاکنون ۳۲۰ مگاوات انشعاب برق از سوی وزارت نیرو برای استخراج رمزارز به صورت قانونی به مراکز مجوزدار فروخته شده است که از این میزان حدود ۲۰۰ مگاوات مشغول به فعالیت هستند و از شبکه سراسری برای تامین برق استفاده می کنند.

علیزاده افزود: از مردم استان زنجان درخواست می شود در صورت شناسایی فعالیت استخراج کنندگان رمز ارزهای غیرمجاز آن را به شماره ۱۵۲۱  اطلاع دهند. 

وی افزود: با توجه به شروع زود هنگام فصل گرما و خشکسالی باعث شده تا مصرف برق در استان افزایش یابد. 

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان تصریح کرد: از آغاز سالجاری ناکنون مصرف برق در استان ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

کد خبر: ۸۷٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha