۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
بخش خصوصی برای تکمیل زنجیره تولیدات خراسان شمالی ورود پیدا کند
معاون استاندار خراسان شمالی:

بخش خصوصی برای تکمیل زنجیره تولیدات خراسان شمالی ورود پیدا کند

بجنورد- معاون امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر ورود بخش خصوصی برای تکمیل زنجیره تولید استان با ایجاد صنایع تبدیلی تاکید کرد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمود قنبری در دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری گفت: در سفر پر خیروبرکت مقام معظم رهبری به استان بخش کشاورزی به‌عنوان پیشران توسعه استان معرفی شد.

 وی با اشاره به کیفیت بالا و ظرفیت‌های فراوان استان در بخش تولید گوشت قرمز، عسل، زعفران، پسته و... افزود: خام فروشی یکی از مهم‌ترین مشکلات استان است که تنها بخش کمی از محصولات تولیدی در استان مصرف و مابقی به‌صورت خام به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: بخش خصوصی استان می‌تواند با ایجاد صنایع تبدیلی در بخش نگهداری، بسته‌بندی و... موجب تکمیل زنجیره تولید و افزایش ارزش‌افزوده تولید استان شود.

قنبری با تأکید بر فعالیت بیشتر صادرکنندگان استان برای ایجاد بازارهای خرید به‌ویژه در کشورهای خارجی برای فروش محصولات تولیدی استان گفت: در بحث تولید محصولات باید ذائقه بازارهای هدف موردتوجه باشد.

 وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پرداخت و به‌روزرسانی ۷۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های دولتی استان در سال گذشته افزود: این تسهیلات برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف بوده است.

به گفته معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی همچنین در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای طرح‌های بخش کشاورزی به‌ویژه در حوزه گلخانه تصویب‌شده است.

کد خبر: ۸۷٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha