۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
 ۱۱۸ هزار متر مربع فرش دستباف در زنجان تولید شد
رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان:

۱۱۸ هزار متر مربع فرش دستباف در زنجان تولید شد

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزار متر مربع فرش دستباف پشمی، ابریشمی و تابلو فرش توسط قالی بافان استان تولید شده است. 

محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولید فرش دستباف در استان زنجان طی سال گذشته خوب بود، گفت: با وجود اینکه قیمت مواد اولیه افزایش یافته ولی با افزایش دستمزدها تولید فرش دستباف هم در استان  بهتر شده است. 

وی اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزار متر مربع فرش دستباف پشمی، ابریشمی و تابلو فرش توسط قالی بافان در استان تولید شده است. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه استان زنجان در تولید فرش ابریشمی و پشمی در سطح کشور سرآمد است،گفت: حمایت از تولید کنندگان فرش دستباف باعث رونق صنعت فرش می‌شود.

جعفری با بیان اینکه با صندوق بیمه عشایری و روستائیان در استان قراردادی منعقد شده که فرش‌بافان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، تاکید کرد: قالی بافان می توانند به سازمان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه کرده و بیمه شوند و محدودیتی هم برای بیمه شدن وجود ندارد. 

وی  با بیان اینکه زنجان ۶۰ هزار بافنده قالی در استان وجود دارد، ابراز داشت: اگر در استان به بیمه قالی بافان توجه شود تولید فرش دستباف هم به تبع افزایش پیدا می کند. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه فرش دستباف در استان جایگاه بسیار بالایی دارد، افزود: متاسفانه ۹۰ درصد تولید این فرش به نام استان قم ثبت می شود و این خود مشکل مهم تولیدکنندگان فرش دستباف است. 

جعفری تصریح کرد: در راستای افزایش تولید فرش دستباف باید دولت حمایت لازم از قالیبافان را مد نظر قرار دهد.

کد خبر: ۸۷٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha