۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
صادرات اردبیل ۱۰۸ درصد رشد دارد/ هدفگذاری برای افتتاح ۱۵۰ طرح صنعتی
رئیس صمت اردبیل:

صادرات اردبیل ۱۰۸ درصد رشد دارد/ هدفگذاری برای افتتاح ۱۵۰ طرح صنعتی

اردبیل _ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در بخش تجارت خارجی به رغم نوسانات قیمت ارز و تشدید تحریم‌ها ارزش کالاهای صادراتی استان اردبیل ۱۰۸ درصد افزایش یافته است.

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مجموع صادرات استان اردبیل در سال ۹۹ بالغ بر ۲۷۱ میلیون دلار بوده که وزن کالاهای صادراتی استان نیز در حدود ۲۳۳ هزار تن بوده است.

وی اظهار کرد: این میزان صادرات از لحاظ وزن ۴۵ درصد و از لحاظ ارزش کالاهای صادراتی ۱۰۸ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برخلاف سال‌های گذشته که عمده محصول صادراتی استان سیب‌زمینی و محصولات پلاستیکی بوده عمده کالاهای صادراتی یک سال گذشته شیشه و آئینه، مصالح ساختمانی، چینی‌آلات بهداشتی و مصنوعات فلزی بوده است.

صادقی در مورد ترکیب کالاهای صادراتی استان نیز گفت: ۳۹ درصد کالاهای صادراتی صنعتی، ۵۱ درصد کشاورزی، ۵ درصد معدنی و فلزی و ۵ درصد شیمیایی و پتروشیمی بوده است.

وی افزود: صادرات سال ۹۹ در بخش صنعت به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار به انجام رسیده که نسبت به چهار سال گذشته در این حوزه بیش از ۴ درصد جهش صادراتی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد آمار واردات استان نیز بیان کرد: در بخش واردات ۶۷ میلیون دلار واردات کالاهای سرمایه‌ای به استان انجام شده که عمده این کالاهای وارداتی ماشین‌آلات خط تولید و مواد اولیه واحدهای صنعتی استان اردبیل بوده است.

صادقی تصریح کرد: از لحاظ ارزش میزان واردات استان ۱۵ درصد رشد و از نظر وزن ۵۲ درصد کاهش واردات گمرکات استان را شاهد هستیم.

وی تعداد کارت‌های فعال بازرگانی استان را ۲۱۵ فقره اعلام کرد و گفت: در ۱۲ ماه منتهی به سال ۹۹ تعداد ۱۶۶ فقره کارت بازرگانی صادر و یا تمدید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به مهمترین برنامه سال ۱۴۰۰ نیز اشاره و اظهار کرد: در سالجاری از ۳۰۰ واحد تولیدی در حال احداث قرار است ۱۵۰ واحد تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

صادقی از تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی و ارتقای ظرفیت خالی ۴۵ واحد صنعتی برای افزایش ظرفیت اشتغال خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی آمار اشتغال، صدور پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس مستند و دقیق بوده و هیچ خللی را در این مسیر شاهد نیستیم.

کد خبر: ۸۷٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha