۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
اردبیل شرایط اقتصادی لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری را دارد
استاندار اردبیل:

اردبیل شرایط اقتصادی لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری را دارد

اردبیل- بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: اردبیل شرایط اقتصادی لازم برای ایجاد منطقه اقتصادی را دارد و تصویب منطقه تجاری برای توسعه استان یک نیاز اساسی و مهم است.

به گزارش خبرنگار بازار اردبیل، اکبر بهنامجو ظهر شنبه در دیدار با برخی مسئولان در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد تجاری برای توسعه استان یک نیاز اساسی و مهم است و با توجه به این که ظرفیت‌های اقتصادی مهمی در استان وجود دارد منطقه آزاد می‌تواند یک پوئن بسیار مثبت باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد، گفت: استان اردبیل با ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک با همسایه زمینه تولید ۵ میلیون تن محصول کشاورزی را دارد که این بسیار حائز اهمیت است.

بهنامجو تصریح کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌هایی که در امر تصویب منطقه آزاد اردبیل وجود داشت شرایط لازم را برای رفع موانع محقق کردیم و زیرساخت‌های لازم در این زمینه تأمین شد و دفاع‌های مربوطه را انجام دادیم تا بتوانیم استان اردبیل را به عنوان یک منطقه‌ای که ظرفیت منطقه آزاد تجاری دارد، معرفی کنیم.

وی بیان کرد: بدون شک منطقه آزاد تجاری برای استان اردبیل نقاط بالقوه و مثبتی را به دنبال خواهد داشت که زمینه رشد و توسعه استان را با سرعت قابل توجهی فراهم خواهد کرد و در رفع مشکلات و موانع اقتصادی نقش شایانی ایفا می‌کند که به همین منظور امیدواریم تلاش‌های لازم به صورت همه‌جانبه ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۸۷٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha