۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
 افزایش نرخ کرایه تاکسی کمتر از تورم است
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی:

افزایش نرخ کرایه تاکسی کمتر از تورم است

ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی با اشاره به افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در کشور، رقم تعیین شده برای سال جاری را کمتر از تورم اعلامی دانست.

به گزارش بازار، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی در مورد افزایش نرخ تاکسی ها گفت: امسال نرخ تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام شد، نزدیک ۴۰ درصد بود و امسال بطور میانگین، نرخ کرایه های تاکسی ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی در تشریح روند چگونگی قیمت گذاری نرخ تاکسی ها تصریح کرد: افزایش نرخ تاکسی ها توسط کارشناسان حوزه حمل و نقل مشخص شده به شورای شهر می رود و پس از ارسال به کمیته انطباق فرمانداری ها اگر مورد تایید قرار گیرد افزایش قیمت لحاظ می شود.

وی در پاسخ به پرسش مجری در مورد چرایی اجرای افزایش قیمت از ابتدای اردیبهشت ماه گفت: فرآیند افزایش قیمت کرایه تاکسی ها در قانون فرآیندی تعریف شده است و هر ساله اسفند ماه این فرآیند شروع میشود و در شورای شهر تصویب و در فرمانداری تایید و نهایتا ابلاغ و اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: هر ساله با آغاز سال در فروردین ماه شاهد آشفتگی در میزان کرایه و اعتراض مردم مبنی بر تخلف دریافت کرایه مازاد هستیم که مقصر این امر ما مسئولین هستیم و اگر به موقع افزایش قیمتها اجرا شود جلوی این آشفتگی و تخلف دریافت کرایه مازاد گرفته می شود.

ضامنی در ادامه با اشاره به اینکه نرخ‌ها طبق شرایط کرونایی همانند سال گذشته و برای سه مسافر و چهار مسافر تعیین شده است، افزود: رانندگان باید براساس مصوبه و جدول اعلام شده بر روی برچسب ها اقدام به دریافت کرایه کنند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تخلفی در زمینه افزایش کرایه‌ها صورت گیرد، شهروندان می‌توانند به سامانه نظارت تاکسیرانی شکایت خود را اعلام کنند تا برخورد لازم بر اساس آیین نامه(اخطار، جریمه، ابطال پرونده) نسبت به این موضوع انجام شود.

وی در پاسخ به سوال مجری در چگونگی نقش نظارتی تاکسیرانی گفت: نظارت های فیزیکی و نظارت هوشمند توسط مرکز نظارت تاکسیرانی انجام می شود ولی شهروندان نیز باید در اعلام تخلفات مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت به سمت نظارت هوشمند موجب کاهش مشکلات می شود، افزود: ۳۵ درصد تاکسی های کشور مجهز به سیستم پرداخت الکترونیک و یا مجهز به سیستم QR کد هستند که این میزان در قبل از کرونا تنها ۷ درصد بوده است که تلاش شده تا این میزان افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: بانک مرکزی در این حوزه با راهبردی جدی تر و سریع تر عمل کند و زیرساخت های لازم را در کشور برای تحقق صددرصدی این مهم فراهم کنند.

کد خبر: ۸۷٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha