۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
تصمیم عجیب شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو| آقایان در ایران زندگی نمی‌کنند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تصمیم عجیب شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو| آقایان در ایران زندگی نمی‌کنند

سمنان- طباطبایی، کارشناس اقتصادی و فعال بازار با اظهار تعجب از مصوبه افزایش قیمت خودرو، گفت: تصمیم شورای رقابت در این زمینه تاسف بار و عجیب است گویا این افراد در کشورمان زندگی نمی‌کنند.

سید رضا طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این سوال که بازار خودرو با کاهش های یکه پیش رو داشته چرا یکباره باید با مصوبه افزایش قیمت روبرو شود، ابراز کرد: پاسخ سوال راحت است زیرا مردم برای خودروساز و شورای رقابت اصلا اهمیتی ندارد.

وی با بیان اینکه کدام کشور دنیا است که خودروساز هر وقت دلش بخواهد با لابی و رانت و ... افزایش قیمت خودرو را داشته باشد حال آنکه مردم در بدبختی سیر کنند، تاکید کرد: خودروی نقد، دست کم پنج برابر قیمت اصلی خودش به مردم فروخته می شود آن هم با قرعه کشی زیرا تقاضا بسیار است اما باز خودور ساز ها زیان ده و عملاً ورشکسته هستند آیا این وضعیت این سوال را پیش نمی آورد که چه چیزی در صنعت خودرو سازی کشورمان می گذرد؟

مصوبه غیرکارشناسی است
این فعال بازار با بیان اینکه مصوبه شورای رقابت افزایش قیمت خودرو در کارخانه را موجه می سازد، تاکید کرد: چه کسی در این معادله سود می کند، مردم یا خودرو ساز؟ افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت قطعاً غیرکارشناسی و بر خلاف روند بازار است و به نظر می رسد لابی هایی در کار باشد زیرا در همین دو هفته اخیر قیمت خودرو با سقوط همراه بود و مردم امیدوار شدند که بتوانند خودرو بخرند اما دوباره خودرو سازان و شورای رقابت این فرصت را از مردم دریغ کردند .

کدام کشور دنیا است که خودروساز هر وقت دلش بخواهد با لابی و رانت و ... افزایش قیمت خودرو را داشته باشد حال آنکه مردم در بدبختی سیر کنند

طباطبایی با بیان اینکه کارشناسان معتقد هستند که این گرانی نه تنها موجب شوک به بازار می‌شود بلکه بر سایر کالاها نیز اثرگذار است و لذا باید نگران آینده به خصوص یک ماه آنی بود، گفت: شاهد افزایش شدشد قیمت لوازم یدکی، روغن، در نتیجه تعمیرگاه، کرایه تاکسی و ... خواهیم بود و اینجا است که می گوییم تصمیم یک عده ناآگاه می تواند چه تاثیر بسزایی در زندگی مردم عادی که حتی خودرو ندارند بگذارد.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در ماه اخیر اتفاقا بیان گر این است که بازار در حال رسیدن به ثبات بوده و می توان بر آن امیدوار شد، تاکید کرد: شرایط نشان می دهد که کاهش قیمت خودرو ها باید به مثابه یک ضرورت رخ می داد تا بازار بالانس شود اما شورای رقابت این فرصت طلایی را از اقتصاد کشورمان گرفت تا سود کارخانه داران خودرو ساز را لحاظ و مردم را به کلی رها کند.

ساز و کار این مصوبات چیست؟
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مشخص نیست اصلا ساز و کار این افرایش قیمت ها چه بوده است، گفت: دولت باید مشخص کند که داستان این مصوبه چه بوده و در نتیجه اگر تخلفی صورت گرفته مصوبه لغو و شرایط به حالت عادی بازگردد و با عوامل برخورد شود زیرا این مصوبه نادرست و غیرکارشناسی ضرر بسیاری به بازار می زند و گویا این آقایان اصلا در ایران زندگی نمی کنند و وضعیت مردم را نمی بینند.

کاهش قیمت خودرو در ماه اخیر اتفاقا بیان گر این است که بازار در حال رسیدن به ثبات بوده و می توان بر آن امیدوار شد

طباطبایی با بیان اینکه این نوع مصوبات و اقداماتی که مردم در آن نادیده گرفته می شوند آنقدر عجیب هستند که بعضی وقت ها فکر می کنیم گروهی که مسئول امر هستند در زمین خودرو ساز ها بازی می کنند تا مردم و اقتصاد کشور، بیان کرد: هر وقت مردم به خرید خودرو نزدیک شدند گروهی نگذاشتند تا این اتفاق رخ دهد و قیمت ها را افزایش دادند و نمونه آن نیز فروش خودروهایی است که همین امروز در بازار های جهانی ۲۵ میلیون تومان ارزش دارند اما در کشورمان ۱۰۰ میلیون تومان فروخته می شوند.

کد خبر: ۸۷٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha