۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های روستایی کشور تخصیص یافت
معاون سازمان راهداری کشور:

۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های روستایی کشور تخصیص یافت

تبریز- معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال برای راه‌های روستایی کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی، خداداد مقبلی روز جمعه در جلسه بررسی وضعیت راه های شهرستان میانه اضافه کرد: از این میزان ۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به استان آذربایجان شرقی تخصیص یافته که این میزان می تواند عقب افتادگی شهرستان های استان را برطرف و به حد برخورداری ۸۰ درصدی کشور برساند.

وی تدبیر در حوزه توزیع اعتبارات را خواستار شد و تاکید کرد: این اعتبارات باید به شهرستان هایی با کمترین میزان برخورداری سوق یابد و باید این شهرستان ها سهم خود را از استان در برنامه ریزی استانی مطالبه کنند. 

معاون سازمان راهداری کشور به برخورداری بیش از ۶۲ درصدی شهرستان میانه و برخورداری بیش از ۸۰ درصدی کشور اشاره کرد و افزود: از ۴۲۴ شهرستان در کشور در ۷۲ شهرستان ضریب برخورداری از راه ها زیر ۷۰ درصد است و در آذربایجان شرقی ۶ شهرستان از ضریب برخورداری زیر ۷۰ درصد برخوردارند که شهرستان میانه یکی از آنهاست و دلیل این امر کوهستانی بودن منطقه و پراکندگی جمعیت است که ساخت راه ها را مشکل تر و هزینه ها را زیادتر کرده است.

مقبلی با بیان اینکه بنا بر برنامه ریزی ها و اطلاعات کسب شده از کل راه های روستایی و فرعی کشور مبنای کار سازمان را اتمام پروژه های نیمه تمام و احداث راه برای روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار قرار دادیم اضافه کرد:  ۹۷۱ روستای بالای ۱۰۰ خانوار  در کشور فاقد راه هستند که امیدواریم با برنامه ریزی لازم بتوانیم در اجرای راه برای این روستاها موفق شویم.

کد خبر: ۸۷٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha