۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
«قاچاق» مانع فراروی بنادر/ ایجاد منطقه آزاد مازندران مطالبه‌ای مردمی است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

«قاچاق» مانع فراروی بنادر/ ایجاد منطقه آزاد مازندران مطالبه‌ای مردمی است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه از ظرفیت بنادر و دریا در استان بهره‌گیری نمی‌شود، قاچاق را از مشکلات و موانع فراروی در بنادر بیان کرد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هنوز نتوانستیم از ظرفیت دریا در استان به خوبی بهره گیری کنیم، افزود: این درحالی که دریا از ظرفیت های اقتصادی در استان به شمار می رود.

وی با اشاره به فعالیت سه بندر در استان از جمله فریدونکنار افزود: منطقه آزاد استان در حال بایگانی بود که با پیگیری های مسئولان روی میز قرار گرفت و بنادر استان ظرفیت خوبی برای ایجاد منطقه آزاد است.

وی با بیان اینکه اکنون از بنادر به خوبی استفاده نمی شود و قاچاق وجود دارد، گفت: منطقه آزاد می تواند اشتغال و سرمایه گذاری ایجاد کند و به توسعه اقتصادی در استان کمک می کند.

مهاجر یادآور شد: هر سه بنادر استان قابلیت ایجاد منطقه آزاد را دارند و همه دستگاه ها باید برای عملیاتی شدن این خواسته دیرینه مردم استان برنامه ریزی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: اگر قرار است بنادر فعال داشته باشد باید به بخش خصوصی توجه ویژه شود و مانع زدایی از تولید و بخش خصوصی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با جدیت مسئولان برای رفع موانع اقدام عملی صورت گیرد و لازم است در بخش هایی واحد نظیر منطقه آزاد اتفاق نظر داشته باشیم زیرا منفعت مردم در این موضوع نهفته است.

وی یکی از دغدغه های جدی در مازندران را عدم وحدت و در مقابل یکدیگر قرار گرفتن دانست و گفت: باید اجماع برای ایجاد منطقه آزاد در استان صورت گیرد.

کد خبر: ۸۶٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha