۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
عزم جدی مجلس برای رفع مشکلات بورس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد

عزم جدی مجلس برای رفع مشکلات بورس

قادری، رییس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از عزم جدی مجلس برای رفع مشکلات و بازگرداندن اعتماد عمومی به بورس خبر داد.

به گزارش بازار، جعفر قادری رییس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  گفت: مجلس شورای اسلامی با همه توان تلاش می کند با ارائه و تصویب طرح ها و لوایح و اصلاح قوانین و مقررات مشکلات سرمایه گذاران بازار سرمایه رفع شود و اعتماد عمومی به بورس بازگردد.

وی افزایش تقاضا از طریق تشویق و ترغیب به سرمایه گذاری در بورس را از راهکارهای مهم تقویت بازار سرمایه عنوان کرد و اظهار داشت: قوانین و مقررات و اقدامات دولت باید به گونه ای باشد که اطمینان لازم برای سرمایه‌ گذاری در بورس جلب شود و تقاضاها برای سرمایه گذاری افزایش یابد و بدین ترتیب زمینه برای تقویت و رشد بازار سرمایه فراهم می شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، حباب قیمتی و قیمت های غیر واقعی را از جمله عوامل نوسانات شدید و کاهش اعتماد به بورس عنوان کرد و گفت: تشویق های بی برنامه و بدون پشتوانه و نبود برنامه ریزی برای تنظیم و تعادل عرضه و تقاضا در بورس موجب ایجاد حباب قیمتی و افزایش های غیرواقعی در بورس شد و علاوه بر زیان های زیاد به سرمایه گذاران، موجب کاهش اعتماد عمومی به این بازار شده است.

وی تاکید کرد: دولت و نهاد های ذیربط باید مراقبت و دقت لازم را داشته باشند تا تصمیمات آنی و غیرکارشناسی بازار سرمایه را ملتهب و دچار مشکل نکند و بدینوسیله از آسیب به سرمایه ها و زیان مردم و سرمایه گذاران جلوگیری شود.

جعفر قادری به طرح ها و لوایح در دست بررسی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح ها و لوایح کمک کننده به رفع مشکلات و در جهت بهبود وضعیت بورس می باشد و امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته شاهد بازگشت آرامش و تشویق بیشتر به سرمایه گذاری در بازار سرمایه باشیم.

وی افزود: هدف ما تقویت بازار سرمایه به جای اقتصاد بانک محور است زیرا با تقویت بورس زمینه برای رونق و حمایت از تولید فراهم می شود اما اقتصاد بانک محور ما را از اهداف کلان برای پشتیبانی و رونق تولید دور می کند و موجب می شود سرمایه ها به سوی بازار های موازی سوق پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما برای تقویت بورس به قوانین محکم و شفاف و اصلاح قوانین قدیمی و کهنه از جمله اصلاح قانون تجارت قدیمی نیاز داریم تا این قوانین مطابق شرایط به روز شود و موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران برداشته شود.

کد خبر: ۸۶٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha